Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Kudláčková, Jana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Dramatizace prozaického textu z pohledu jejího konkrétního inscenováníVrbková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-25Práce pojednává o dramatizaci pohádky Hanse Christiana Andersena Malá mořská víla, která byla vytvořena pro bakalářskou inscenaci. Hovoří o pohádce jako literárním žánru a jeho možnostech pro dramatická zpracování. Zabývá se Andersenovou Malou mořskou vílou jako pohádkou netradiční a zamýšlí se nad jejím převodem do dramatického textu. Reflektuje průběh dramatizace Andersenovy pohádky, jež se během zkoušení s herci stále měnila, i průběh zkoušení inscenace. Rozbor spěje k zodpovězení otázek: Co z prozaického textu lze přenést do textu dramatického? Co z dramatického textu lze přenést na jeviště? Práce se snaží zhodnotit vzniklý dramatický text i inscenační tvar a vysvětlit příčiny úspěchu či neúspěchu.
- Dramaturg jako člen tvůrčího týmuČepková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-24Práce se zaměřuje zejména na praktickou stránku dramaturgické spolupráce na inscenaci. Kristýna Čepková zmiňuje v úvodu svou dosavadní zkušenost v oboru a cíl této práce. První kapitola se zabývá teoretickou přípravou na zkoušení bakalářské inscenace hry Ann Jellicoe, Bezva finta. Tato část zahrnuje faktografické údaje, komentář k inscenační úpravě a rozbor hry. Ve druhé kapitole autorka popisuje jednotlivé fáze zkoušení a zabývá se některými problémy, které vyplývají ze specifičnosti zvoleného textu. Třetí část je vlastní reflexí spolupráce na inscenaci a jejího výsledného tvaru, který byl prezentován na klauzurách. Závěr obsahuje úvahu o osobním přístupu a předpokladech ke zvolenému oboru.
- Hranice mezi hrou a skutečnostíGlogrová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-24V úvodní kapitole popisuje Kateřina Glogrová, z jakých důvodů si vybrala pro svou práci téma Hranice mezi hrou a skutečností a jak tento výběr souvisí s bakalářskou inscenací dramatu Jeana Geneta Služky, na které se podílela jako režisérka. Ve druhé kapitole se autorka věnuje konkrétní interpretaci Genetových Služek. Třetí kapitola se soustřeďuje na problematiku ?hry? jako takové v souvislosti s teorií Johana Huizingy. Ve čtvrté kapitole analyzuje autorka charakter ?hry? Claire a Solange, která je nejdůležitějším principem Služek. Pátá kapitola je zaměřena na hraní rolí a v šesté kapitole se řeší vztah ?hry? a skutečnosti a hranice mezi nimi. V poslední kapitole konstatuje autorka, že klíčem k interpretaci a inscenaci se stalo právě pochopení Genetovy hravosti.