Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Boušková, Jana"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Antónia Zelinková - bakalářský koncertZelinková, Antónia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Hedvika Jouzová - bakalářský koncertJouzová, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Ivana Dohnalová - bakalářský koncertDohnalová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Pavel Šebesta : bakalářská práceŠebesta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-08
- Pedagogika hry na harfu u dětí předškolního a školního věkuDohnalová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku hry na harfu u dětí předškolního a školního věku. Snažila jsem se podrobně vysvětlit tvoření tónu, pozici hráče u nástroje a základní technické problémy harfové hry, jako jsou stupnice a akordy. Vycházela jsem z tradic české harfové školy, jejíž vývoj stručně popisuji v úvodu. Text je proložen názornými fotografiemi. Čerpala jsem zejména z konzultací se svou pedagožkou, renomovanou harfistkou Mgr. Janou Bouškovou, také s její matkou Libuší Váchalovou a ze svých zkušeností. Mohla by sloužit jako metodická příručka učitelům, kteří během své pedagogické praxe nenabyli dostatečných zkušeností, ale také samoukům.
- Postavení harfy v hudbě do roku 1720Šebesta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-08Tématem této práce je postavení harfy v evropské hudbě do roku 1720. kdy se objevila první pedálová mechanika. Výraz "hearpe" použil v 6. století n.l. biskukp Venantius Fortunatus ve svých spisech. Středověké latinské názvosloví je nejednoznačné. Ma stejný typ nástroje byly používány názvy : lyra, harfa, cithara, kytharis, a podobně. V roce 1511 vydal Sebastian Virdung organologickou učebnici, jež se stala základem pro další vývoj nejen nástrojové teorie, ale i praxe. Hráči na harfu jsou raně novověkou ikonografií zobrazení v královských komorách, salónech, banketových scénách a průvodech, jako sólisté nebo jako součástí souborů. Harfa spoluúčinkovala při zpěvu balad, při přednesu poezie, ale i při náboženských obřadech. Zatímco starověké spisy informují, že na herfu hrály spíše ženy, středověká ikonografie vkládá tento nástroj více do rukou mužům, při biblických námětech pak andělům.
- Psychická príprava pred koncertomZelinková, Antónia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Práca obsahuje pohľad na interpretačné umenie z rôznycg hladísk. Prevažne sa však zameriavam na praktickú, no najmä psychickú prípravu pred koncertom, ktorej sa v mnohých prípadoch nevenuje až taká pozornosť, aká by bola potrebná. V tejto práci rozoberám ako zmýšl´a študent hudobného interpretačného umenia pri študovaní hudobného diela, jeho najčastejšie chyby a chybné postoje jak pri samotnom študovaní,tak aj jeho interpretovaní.
- Ťuková Dominika : Bakalářský koncertŤuková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Vývoj moderní harfyŤuková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Bakalářská práce pojednává o vývoji harfy od starověku do 20.století. V úvodu nalezneme původní mýty, jak a kde harfa vznikla. Postupně se čtenář dostane přes Egyptské harfy , Italské a Španělské harfy až k harfám současné doby. Zde je podrobně rozebraný způsob stavby a materiály, které se pro stavbu harfy používají. Součástí práce je detailní pohled do dílny českého stavitele harf Rudolfa Chvojky a kontrastně k tomu seznámení s jednou z největších fabrik na výrobu harf společnosti Lyon & Healy. Část práce se také věnuje netradičním harfám a harfám mimoevropským. Cílem práce je srozumitelné seznámení čtenáře s historií a vývojem těch nejzákladnějších a nejzajímavějších harf, které v historii tohoto nástroje vznikly.
- Významný český harfista a pedagog dvacátého století, Karel PatrasJouzová, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Karel Patras byl významným českým harfistou a pedagogem dvacátého století. Hru na harfu studoval na Státní konzervatoři a Akademii múzických umění . Již jako student konzervatoře byl angažován do našeho předního orchestru, České filharmonie, nejprve jako druhý harfista a po odchodu Bedřicha Dobrodinského se stal prvním harfistou. V ČF působil celých čtyřicet let. K.Patras byl pedagogicky činný na Státní konzervatoři a na Akademii múzických umění v Praze, kde vychoval mnoho výborných harfistů, kteří se uplatnili, jak na koncertních pódiích, tak jako hráči v orchestru.