Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Year of creation
Now showing 1 - 20 of 338
Results Per Page
Sort Options
- Kytarová osobnost Štěpán UrbanStřížková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato diplomová práce se věnuje jedné z našich nejvýznamnějších osobností kytarového světa Štěpánu Urbanovi, kgerý je znám především jako skladatel a pedagog. Jelikož byla v roce 2003 vydána kniha ( J. Urbanová a Š. Rak - Kytara má láska) , která je pojednáním o životě a osobnosti, seznámíte se v první části této práce s jejím obsahem. V další části práce jsou struktuovány osobní postoje a ideje Štěpána Urbana se zaměřením na tvůrčí a pedagogickou činnost. Posledním tématem této práce je rozbor skladby Miniatury, která je jedním ze skladatelových nejúspěšnějších a nejznámnějších děl.
- Virtuozita violoncellové hry v tvorbě D. PopperaLehocká Hošková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Hlavním cílem této práce bylo představit osobnost Davida Poppera jako virtuóza, pedagoga a skladatele. Jeho virtuózní technika dala základ k moderní violoncellové hře. Upozorňuji zvláště na jeho Vasokou školu violoncellové hry a na jeho ostatní virtuozní skladby.
- Karel KoreckýKubeček, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30Tématem mojí práce je osobnost Karla Koreckého, houslisty a zejména významného houslového pedagoga, který strávil celý život působením v jihočeském Táboře. Ve čtyřech kapitolách své práce popisuji Koreckého život i práci. V první části se soustředím zejména na jeho životní osudy a uměleckou práci povšechně, kterou detailněji popisuji v následujících kapitolách. Nejprve jeho působení pedagogické,které bylo jeho hlavní životní náplní a dále jeho práci interpretační, dirigentskou a kompoziční.
- Hudební analýza v interpretační praxiLukáš, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato práce popisuje základy jednoduché hudební kompoziční metody určené hudebníkům - interpretům pro získání částečného skladatelsjkého pohledu a zkušeností, které je poté možno využít k hlubšímu studiu a pouřenější interpretaci skladeb.
- Ilja Samoljov - koncertSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2008-05-26
- Louis SpohrHložková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30V roce 2004 jsem se zúčastnila soutěže Louise Spohra ve Weimaru, což mě inspirovalo ve výběru tématu práce. Skladby Louise Spohra nebývají u nás často ke slyšení, stejně tak pramálo se o něm dá v našem jazyce dočíst. Přitom tato osobnost dala hudebníkům a orchestru čísla v partituře pro lepší orintaci a houslistům podbradek a změnu číslování poloh na dodnes používaný způsob.
- Šimon Veis - koncertVeis, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-09-03
- Živost a dílo Maurice RavelaRosík, Alexej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30Hudba Maurice Ravela mne zaujala, když jsem studoval jeho Rapsodii pro housle Tzigane. V této práci stručně zhodnotím jeho život a dílo. Podrobněji se věnuji komorní tvorbě a již zmíněné houslové Rapsodii, také orchestrálním skaldbám a instrumentacím skladeb jiných autorů. Na závěr uvádím kompletní přehled díla.
- Husle v diele W. A. MozartaSlimáková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30V mojej práci se zaoberám skladbami, ktoré napísal W.A.Mozart pre husle. V prvej kapitole uvádzám vzťah Mozarta k husliam, Jeho začiatky pri poznávaní tohoto strunového nástroja, stručný priezez Mozartovým životom a prešla som stručne chronologickým sledom niektorých jeho kompozícií. Jeho dielo s využitím huslí je obrovské, ja som sa obmezila v ďalších dvoch kapitolách iba na niektoré skladby, a sice, husľové koncerty a niektoré huslové sonáty s doprovodom klavíra.
- B. Smetana: Sláčikový kvartet č. 2 d-moll (rozbor skladby)Adamovič, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30
- Helena Valentová - koncertValentová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- R. Schumann ve violoncellové literatuřeŽalud, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03Vybral jsem si toto téma, protože miluji hudbu Roberta Schumanna, nejlepšího skladatele, který kdy žil.
- Život a tvůrčí cesta Fritze KreisleraDvorská, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Svou práci o Fritzi Kreislerovi jsem se rozhodla rozdělit do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá Kreislerovým životopisem, od útlého dětství až do konce jeho kariéry. Snažím se v ní přiblížit Kreislerova studia, jeho učitele, koncertování po celém světě i jeho osobní život. V druhé kapitole se věnuji Kreislerovu houslovému stylu a jeho interpretaci. Zabývám se v ní také Kreislerovým názorem o cvičení. V neposlední řadě také připomínám, jaký vliv měl Kreisler na své kolegy. Třetí kapitola pojednává o Kreislerových kompozicích. Snažím se v ní také objasnit otázky , které se objevují kolem jeho spisu "Klasische Manuskripte". Poslední kapitolu jsem zasvětila Kreislerově knize " The war of a violinist", obsahuje tedy jeho osobní vzpomínky z války. Přestože toto je téma v podstatě nehudební, rozhodla jsem se do své práce začlenit, neboť pro Kreislera představuje velmi důležitý životní úsek.
- Smyčcová kvarteta Pavla BořkovceKroupa, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29Tato bakalářská práce se zabývá výsekem tvorby hudebního skladatele a pedagoga Pavla Bořkovce ( 1894 - 1972). Z Bořkovcova rozsáhlého díla si vybírá jeho smyčcová kvarteta. První část práce nastiňuje Bořkovcovo rodinné zázemí, vzdělání a počáteční léta jeho tvorby, v nichž prošel několika vývojovými vlivy, až se z něj stal respektovaný český kompponista, jenž čerpal především z postupů avantgardy. Historiografickou část doplňuje oddíl, který se věnuje rozboru všech pěti Bořkovcových kvartetů, jež napsal v rozmezí čtyřiceti let. I. smyčcový kvartet ještě nese rysy díla Bořkovcova pedagoga Josefa Suka, dalším kvartetem již naznačuje svou integrální cestu. Třetí kvartet zůstal sice torsem, čtvrtý a pátý však vykazují mistrovské rysy Bořkovcovy komorní tvorby.
- Kristian Vacek - koncertVacek, Kristian(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03
- Tomáš Jamník - koncertJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Jan Žalud - koncertŽalud, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03
- Dějiny orchestru FOK a jeho koncertní mistřiVrabcová, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Studie popisuje klikaté cestičky osudu, jimiž se historie orchestru za dlouhá léta ubírala. Přibližuje atmosféru pionýrských začátků, stvoření tělesa v téměř garážových podmínkách, mapuje ?Zlatý věk?, kdy příznivé okolnosti nastavily nejlepší příležitosti k uměleckému rozvoji a budování vynikajícího jména na domácí i zahraniční kulturní scéně. Zmiňuje podrobněji 3 významné organizátorské a dirigentské osobnosti: Dr. Rudolfa Pekárka, Dr. Václava Smetáčka a Jiřího Bělohlávka, jejichž zásluhy byly pro vývoj orchestru klíčové. V kapitole ?Zahraniční zájezdy? se čtenář dozví, jaký až úsměvný vliv měly na podobu zahraničních hostování a pohodlí hráčů politické tlaky komunistické garnitury. Těžištěm pojednání jsou sekce věnované koncertním mistrům. Některé z osobností, jež tento post v orchestru v minulosti zastávaly, poutavě vzpomínají na své působení v orchestru FOK a přibližují svůj vlastní pohled na ideál koncertního mistra. Skrze slova vdovy po Mistrovi, paní Míly Smetáčkové, svůj názor vyjádří i legendární šéfdirigent Václav Smetáček, jemuž se stal FOK osudem na celých 30 let. Závěr práce poodkrývá současnou situaci s výhledem do budoucnosti a nevšední dramaturgické i marketingové nápady, jimiž se orchestr snaží čelit nepřízni dnešní doby, macešské ke své vlastní kultuře.
- Charakteristika diel pre violoncello v tvorbe slov. skladateľovVerbovská, Viktoria(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Vo svojej bakalárskej práci som zhrnula stručný prehl'ad tvorby staršej a strednej skladatel'skej generácie na Slovensku pre violoncello.Sústredila som sa na najzávažnejšie diela, ich charakteristiku a rozbor z pohl'adu interpreta.
- Sonáta pro violu a klavír op.147 Poslední dílo Dmitrije ŠostakovičeSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2008-05-26V této práci se zabýváme historií vzniku a rozborem Sonáty pro violu a klavír op. 147 od Dmitrije Šostakoviče.A také nastiňuji obraz autorova života a jeho celkového díla.Tento skladatelský veklikán 20. století mě oslovil svojí hudbou, která vzbuzuje obrovské emoce a má nenapodobitelný charakter.Proto jsem byl potěšen,když jsem objevil tuto skladbu, která je perlou violové literatury vůbec. Můj zájem ještě umocnil fakt, že tato sonáta je Šostakovičovým posledním dílem,kde viola hraje jakousi "Labutí píseň", která vyjadřuje jeho loučení se životem.