Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Hudec, Jiří"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Dagmar Bořková - bakalářský koncertBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasistyLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Obsahem mé bakalářské práce "Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasisty" je seznámení s českými jazzovými kontrabasisty a způsobem hry jazzu na kontrabas. V jednotlilvých kapitolách popisuji důvody, které mně vedly k výběru tohoto tématu a stručné historické souvislosti. Zvláštní kapitola je věnována technice jazzové hry na kontrabas a obsahuje také krátké notové ukázky a dvě kompletní transkripce sól Jiřího Mráze. V dalších kapitolách se podrobněji věnuji jednotlivým kontrabasistům. Uvádím jejich životopisy, diskografii a charakteristiku jejich hry v souvislosti s hudebními ukázkami na přiložené, CD, které je též součástí práce. V závěru uvádím shrnutí, poděkování a seznam použité literatury, webových adres, ze kterých jsem čerpala a kompletní seznam zvukových nosičů, ze kterých byly použity hudební ukázky.
- Prokop Jan : Bakalářský koncertProkop, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Tony Osborne - přínos pro kontrabasovou tvorbuMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Ve své bakalářské práci přináším nové poznatky o kontrabasovém skladateli Tony Osbornovi. Jeho tvorba je zaměřena především na komorní kontrabasové skladby. Práci jsem rozdělil do tří kapitol: v prvé kapitole pojednávám o Osbornově životě. Dále je to spolupráce s různými kontrabasisty a hudebními vydavatelstvími. Ve druhé kapitole přináším informace o Osbornově tvorbě. Jeho tvorba je velmi obsáhlá, zahrnuje i tvorbu muzikálovou a filmovou. V poslední třetí části se věnuji formálnímu rozboru Koncertu pro kontrabas a klavír s názvem "Melodic Portrait". Touto diplomovou prací bych chtěl přispět k obohacení kontrabasové literatury o dalšího vyjímečného kontrabasového skladatele, jakým je Tony Osborne.
- Václav Mareček - koncertMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Veronika Létalová - bakalářský koncertLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Vývoj kontrabasového smyčce a výběr materiálu na jeho výrobuProkop, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato bakalářská práce pojednává o historii, vývoji a užití smyčců od prvopočátku jejich vzniku až po dnešní moderní provedení. Jsem přesvědčen, že pro každého hudebníka hrajícího na smyčcové nástroje by mělo být samozřejmostí seznámit se s problematikou, v této práci uvedenou, jako základ všeobecného vzdělání. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsem si tuto tématiku pro svou práci vybral a pevně věřím, že se mi podařilo takto široké téma v kostce popsat a shrnout. Při vypracovávání a bližším seznámením s tématem jsem narazil především na kritický nedostatek česky psané, odborné literatury, z které by se dalo zodpovědně čerpat a byl jsem tedy nucen mnoho informací získávat podrobným bádáním, konzultacemi s odborníky a čerpat také i z osobních zkušeností.
- ZUŠ v Polici nad Metují - fenomén umělecké školy na malém městě v pohraničíBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Tato bakalářská práce si klade za cíl na příkladu jedné konkrétní základní umělecké školy analyzovat okolnosti nutné pro úspěšnou práci tohoto typu školy v podmínkách malého městečka v pohraničí, které jsou jiné a často velmi odlišné od podmínek ve velkých městech, se zvláštním zaměřením na pedagogickou práci s malými dětmi na smyčcovém oddělení, speciálně při výuce hry na kontrabas. Jako vzor pro tuto analýzu byla zvolena škola, kterou diplomantka důvěrně zná: ZUŠ v Polici nad Metují, kterou sama absolvovala. První část práce ( A) je věnována obecné analýze podmínek, ve kterých sledovaná škola působí. Ve druhé části ( B) se diplomantka zaměřila na jednu specifickou oblast, kterou se tato škola vyznačuje a ve kterých dosahuje výrazných úspěchů, a tou je výuka dětí ve hře na smyčcové nástroje od nejútlejšího věku. Vzhledem ke studijnímu oboru diplomantky ( kontrabas) je tato část věnována především metodice a podmínkám práce s malými dětmi při výuce hry na kontrabas.