Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy by advisor "Bendová, Helena"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Kinematografické vyprávění a hratelnost ve videohrách Davida CageKadlec, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Date of thesis defence: 2022-02-10V této magisterské práci se zabývám otázkami kinematografického vyprávění, vyprávěcích prostředků a hratelnosti ve třech videohrách Davida Cage. V první části předestírám téma klamu v interaktivním vyprávění, následně podrobně analyzuji hry Heavy Rain, Beyond: Two souls a Detroit: Become human. V závěru se dotýkám teze konfliktu autora a příjemce (v tomto případě hráče), kterou vztahuji ke Cageově tvorbě. V práci vycházím z narativní a videoherní teorie Sebastiana Domsche, Tamera Thabeta, Marie-Laure Ryan a dalších.
- Kultovní filmPodzimek, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Následující bakalářská teoretická práce se snaží postihnout fenomén kultovního filmu a to jak po stránce společensko-historické tak sémantické. Soustředí se na jeho přímou souvislost s vývojem americké kinematografie a zaznamenává, kterak jeho vliv na ni a především na její komerční sféru byl ve svém důsledku mnohem výraznější nežli se obvykle ve filmových publikacích uvádí. Zároveň se věnuje divákovi coby podceňovanému, ale významnému spolutvůrci (zejména) hollywoodských snímků. A konečně v neposlední řadě se zaměřuje na současnou devalvaci pojmu kultovní film a z této situace hledá východisko tím, že terminologii upřesňuje a pokouší se čtenáře nasměrovat k tomu, aby jej používal správně.
- Naomi Kawase: DotekyLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Ve své diplomové práci jsem se pokusila o tematicko-stylistickou interpretaci filmů japonské autorky Naomi Kawase. Vybrala jsem tři filmy, které jsou podle mého názoru pro autorku nejpříznačnější: Šnek (Katatsumori), Objetí (Embracing) a Žlutý květ (Letter from a yellow sherry blossom). Podrobným rozborem jednotlivých filmů jsem se snažila vysledovat, čím je její dílo specifické. Zrovnoprávnění vzájemného vztahu subjektu a snímaného objektu autorka poukazuje na fakt, že vztah mezi ní a snímaným je zásadní a určuje vývoj natáčení. Autorka osobitě komunikuje s divákem použitím fragmetntární narace ? dává divákovi velkou interpretační svobodu: nechá ho, aby si souvislosti doplnil sám, komunikuje s ním spíše na intuitivní bázi. Díky tomu dokáže spojit své osobní téma s mnohem širšími souvislostmi (například s úvahami nad rodinou obecně). V neposlední řadě se Naomi Kawase zabývá reflexí samotného média filmu.
- Narativní specifika seriálů nové generaceHöschl, Patrik(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářská práce Narativní specifika seriálů nové generace zkoumá rysy, jimiž se vyznačují seriály lineárního celosezónního narativu. Zkoumá mechanismy, jakými seriály získávají a udržují své diváky. Analyzuje způsob, jakým je budován časoprostor, v němž se uskutečňuje příběh. Zaměřuje se na funkce postav pro vyprávění příběhu, a na intermediální rozsah fikčního světa. Tato práce si za předmět svého zkoumání bere vzorek čtyř zástupců stejné narativní kategorie: seriály Ztraceni, 24 hodin, Útěk z vězení a Zoufalé Manželky.
- Význam monologu a dialogu ve filmech Gaspara NoéKazda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Ve filmech Seul Contre Tous a Irreversible autor zkoumá fungování monologu a dialogu.