Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing by advisor "ČIHÁK, Martin"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- An Analysis of the Editing of the film SamsaraSaraçi, Enis(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Date of thesis defence: 2023-09-05This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of Fricke's film is conducted, concerning not only its semantic and thematic function but also the film's rhythm in evoking the viewer's emotions.
- Filmové montážne štruktúry posvätnaMlynarič, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-17Téma diplomovej práce skúma vzťah filmového jazyka a fenoménu posvätna. Práce reflektuje možnosti sprostredkovania obsahov posvätna skrz médium filmu.
- Fotochemická trasformace kinematografick ého obrazuPolenský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-19Fotochemická transformace je proces proměny latentního obrazu na filmu v obraz viditelný. Bakalářská práce s názvem Fotochemická transformace kinematografického obrazu obhajuje tento proces jako tvůrčí nástroj významně ovlivňující obrazovou stylizaci. V teoretické části analyzuji tento výrazový prostředek na příkladě vlastních snímků a na filmech Aus Der Ferne - The Memo book Matthiasse Müllera a Passion Jürgena Rebleho. Praktická část se zaměřuje na inverzní proces, popisuje tvůrčí nástroje fotochemické transformace a obsahuje výsledky experimentů provedených s filmovým materiálem Kodak Tri-X 7266.
- Kdesi, v ríši príčinDonovalová, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Bakalárska práca skúma výtvarný prejav od jeho počiatkov až po súčasnosť. Zameriava sa na vizuálne umenie, ktorého styčné body nachádza vo večnom boji človeka s časom a v realizme hlboko zakorenenom v ľudskej mysli. Tým sa otvárajú otázky týkajúce sa reality samotnej. Nástupom média fotografie a filmu sa urputná túžba zadržať život pomocou umenia neoslobodzuje, ba práve naopak - stáva sa ešte vačším väzňom ilúzie skutočnosti.
- Komparace vnitrozáběrové montáže v jednozáběrových filmech Provaz a VictoriaHrdlička, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-14Tato práce si klade za úkol blíže popsat vnitrozáběrovou montáž a prvky, které ji tvoří. Dále, na příkladu dvou filmů, které byly natočeny pomocí jednoho záběru, porovnat dané prvky a následně závěrem na základě tohoto porovnání hledat to nejlepší možné východisko, kterým můžeme dát filmu jeho vlastní život, přesahující rám obrazu.
- Porod ve filmu: Reprezentace, funkce a význam.Sánchez Calderón, Jorge(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-26Tato práce analyzuje ztvárnění, funkci a význam scény porodu ve filmu. Srovnává dokumentární i hrané filmy z různých žánrů a období. Pro objasnění toho, co je porod z klinického hlediska, a posuzování jeho reprezentace v umění během historie, navrhuje autor všeobecnou klasifikaci scén porodu ve filmu podle způsobu jeho ztvárnění, funkce a významu v dramatu, a podrobně vysvětluje jejich vlasnosti pomocí ilustrativních příkladů.
- Poznámky k psychologii filmové montáže narativních strukturKrutský, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-08Obraz světa si vytváří každý člověk, ať už vědomě či nevědomě. Je to způsob, jak sami sebe začleňujeme do prožívání skutečnosti. Jak pozoruhodným způsobem dotváříme skutečnost, která se uskutečňuje teprve operací naší myšlenky. V tomto pohledu pak každý z nás vytváří obraz světa podle vlastních více či méně konkrétních zkušeností. Způsob jak vnímáme a jak interpretujeme svět je velmi blízký s tím, jak vnímáme a interpretujeme narativní příběhy. Vyprávění je pro nás nejpřístupnější uchopení skutečnosti, protože v příbězích žijeme. Narativní struktury lze tedy chápat také jako pomůcku pro vytváření kolektivní zkušenosti se skutečností. Jako jeden z prostředků pro vytváření stále se proměňujícího obrazu světa.
- Rolníci a rolničky audiovizuálního polePospíšil, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-16Tato práce pojednává o zvuku coby nedílném a ve střižně nezbytně přítomném skladebném prvku při stavbě audiovizuálního díla. Zmiňuje základní fyzikální, fyziologické a psychologické působení zvukových vln na člověka - střihače (a následně diváka). Vztah zvuku a obrazu rozvádí v několika pojmech teoretika Michela Chiona a příklady precizní významotvorné práce se zvukem ve střižně pak předkládá v analýze vybraných sekvencí filmu Miroslava Janka Chačipe, který stříhala Tonička Janková.
- Strukturální analýza gulášeNeudeker, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-09Tato práce se zaměřuje na úzké propojení mezi procesy vytváření a konzumace filmu a jídla. Toho je docíleno za užití analogie mezi těmito dvěma uměleckými odvětvími ukázanými na příkladu procesu vzniku guláše a analýzy jeho jednotlivých postupů a prvků. První část této práce je věnována surovinám a jejich přípravě. Druhá část skladebnému procesu, tedy vaření a třetí část konzumaci.
- ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIEGarduňo, Rolando(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-14V rámci mexické kinematografie existuje žánr známý coby „cine de cabareteras“, „prostíbulario“ nebo také „de rumberas“. Následující práce si klade za cíl zhodnotit zmíněný subžánr, a to prostřednictvím analýzy jednotlivých filmových děl (nejen) tohoto žánru. Práce se zaměří především na to, jak tvůrci využívají hudby a tance ve filmové řeči, jelikož tito tvůrci čerpají řadu prvků z tzv. film noir a mísí je s monumentálními a extravagantními scénami tanečními, čímž vzniká natolik specifické dílo, že jej není možné podřadit pod žádný jiný z filmových žánrů. I přes to, že trvání tohoto kinematografického období bylo v Mexiku velmi krátké (přibližně osm let), zanechalo po sobě bohatý seznam obsahující více než padesát filmových titulů. Jelikož však cílem této práce není monografie, bylo třeba udělat důkladnou selekci napříč filmy, přičemž ne všechny nutně naplňují znaky zkoumaného subžánru; v mnoha případech tak jde o filmy, které jsou důležité spíše pro to, co přinesly pouze rozvoji a následné evoluci subžánru nebo u nich zkoumáme jejich vlastní specifickou formu využití tance. Konečně, dalším neopominutelným atributem subžánru „de cabareteras“, jehož důležitost však autor této práce postřehl až v průběhu jejího vytváření, je, že představuje určitý zlom v historii mexické kinematografie: zaznamenává změnu uměleckého proudu v dobové tvorbě. Jeho vliv je navíc patrný až do dnešních dnů na sebeidentifikaci Mexičanů a jejich citové výchově.