Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "MACHKOVÁ, Eva"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- "...a klidný bude Canterville"Hlubučková, Romana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-02Tématem této bakalářské práce je inscenace "...a klidný bude Canterville". se souborem Překvapený štrúdl ze ZUŠ Chlumec nad Cidlinou. Autorka nejprve píše o svém obrovském zájmu o dětské divadlo, o jeho vlastnostech a souvislostech. Poté popisuje Literárně-dramatický obor a prostředí Základní umělecké školy, soubor Překvapený štrúdl, kde uvažuje nad jednotlivými žáky i těžkostmi, se kterými se musela vypořádat. Poté se soustředí na novelu Strašidlo cantervilleské a jejího autora Oscara Wildea. Nejdůležitější a největší část této práce se pak soustředí na cestu od zmíněné literární předlohy k jevištnímu tvaru. Zvláštní pozornost je věnována dramaturgii, režii, scénografii a hudbě.
- Efektivní využití metod dramatické výchovy ve vlastivědném projektu o svaté Anežce a Václavovi I.Holáková, Sandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Tato bakalářská práce se zabývá efektivním využitím metod dramatické výchovy ve vlastivědném projektu o svaté Anežce a Václavovi I. Prozkoumává život a dobu Anežky Přemyslovny a Václava I., zkoumá jejich téma i odkaz. Její součástí je charakterizace kolektivu třídy, kde se projekt uskutečnil, a podrobný popis plánu projektu s evidencí realizace. Bakalářská práce je zaměřena na studium komunikačních i kognitivních jevů, jevů týkající se výuky dramatické výchovy a jevů týkající se realizátorky projektu. Tyto jevy jsou odhalovány systematickou analýzou realizace projektu, který je evidován na podkladě videozáznamu. Na jejich základě autorka vyvozuje pro sebe nové cíle, které by měly vést ke zkvalitnění jejích kompetencí v profesní dráze učitelky.
- Hrdinové pražských pověstíGrödlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-27Cílem této práce je vytvoření a realizace tří strukturovaných dramat pro děti ve věku 6-8 let, které dětem zprostředkují více perspektiv na problémové situace, ve kterých se nachází hlavní postavy tří pražských pověstí. První část práce je teoretická a pojednává se zde o předloze, kterou tvoří tři pražské pověsti – Faustův dům, O Golemovi a O ohnivém muži Na poříčí. Je zde charakterizována skupina, se kterou byl projekt realizován a jsou zde definovány krátkodobé a dlouhodobé cíle v oblastech osobnostně sociálního, dramatického a vzdělávacího rozvoje, které jsou vyvozeny z potřeb dětí této skupiny. Poslední část teoretické části je věnovaná metodám, které byly v projektu použity, zejména metodě strukturovaného dramatu, která je hlavní užitou metodou. V druhé části práce je popsaná struktura jednotlivých dílen a analýza jejich průběhu při realizaci. Závěr je věnován analýze toho, do jaké míry se podařilo naplnit krátkodobé cíle projektu.
- Malá čarodejnice jako námět pro dramatickou výchovu v MŠMíčková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-04Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy v mateřské škole. Porovnává cíle, možnosti a způsoby předškolního vzdělávání a dramatické výchovy, nabízí vypracovaný dramatický projekt, který vznikl na základě knihy Ottfrieda Preusslera "Malá čarodějnice", popisuje a hodnotí jeho realizaci a výsledek, reflektuje pocity dětí, jejich rodičů a třídních učitelek.
- Výuka angličtiny dramatickými metodamiŠíp, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.
- Zakládání dívčího skautingu v ČecháchKverková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-27Tato bakalářská práce se zabývá workshopem, připraveným pro dívky ve věku 11-15 let, které jsou členkami organizace Junák – český skaut, z.s. Tématem workshopu je zakládání dívčího skautingu v Čechách. Následně popisuje a reflektuje jeho realizaci a zabývá se metodami a technikami dramatické výchovy, které byly v průběhu workshopu využity. Též krátce seznamuje čtenáře s počátky skautingu.