Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Year of creation
Now showing 1 - 20 of 90
Results Per Page
Sort Options
- Dramatizace pohádky H.Ch. Andersena "Mořská ženka"Reiterová, Eva(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Romské pohádky jako most pro interkulturní porozuměníPonížilová-Koutová, Lubomíra(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Využití dramatické výchovy na prvním stupni malotřídní školy k propojení literatury, vlastivědy a výchovných předmětůSlavíková, Dagmar(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Příprava celoročního výukového projektu pro 5. ročník ZŠ s využitím metod a techniky dramatické výchovyŠobáňová, Kateřina(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Výukový projekt o přátelství pro volitelnou dramatickou výchovu v 7. a 8. ročníku základní školyBlahůšková, Marcela(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- "ramatika" jako cesta k autentickému pohybovému projevu (doba, hudba, obraz a situace jako zdroj pohybového materiálu)Tomášková, Petra(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Knihy obrazových příběhů jako zdroj inspirace pro dramatickou výchovu v mateřské školceKalušová, Helena(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Čínské pohádky a jejich využití v dramatické výchověWolfová, Pavlína(2005)Date of thesis defence: 2005-01-01
- Využití metod dramatické výchovy při výuce židovské problematiky na střední školeŘezníčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje využití metod dramatické výchovy ve výuce dějepisu na střední škole, konkrétně v tématu Židé v českých zemích. Na počátku práce je krátká úvaha o výhodách a úskalích dramatických metod v hodinách dějepisu včetně stručného vysvětlení pojmu dramatické metody a vymezení hlavních typů dramatické práce. Jádro práce tvoří dva scénáře strukturovaných dramat, doplněné odborným historickým zázemím. První ? Hilsneriáda - je věnován problematice antisemitismu v českých zemích na přelomu 19. a 20. století a pověře o rituální vraždě, druhý ? Židé po druhé světové válce ? se zaměřuje především na to, s čím se museli vypořádat Židé přeživší holocaust.
- Co skrývá ilustrace. Dramatickovýchovný projekt zaměřený na národnostně smíšenou skupinu dětí druhé třídy v Britské mezinárodní školeKrátká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce popisuje projekt určený mezinárodní skupině dětí mladšího školního věku. Projekt byl realizován v angličtině v rámci vyučování dramatu na Britské mezinárodní škole v Praze. Jeho náplň byla založena především na práci s ilustrovanou knížkou Quentina Blakea Klaun. Hlavním cílem projektu byla podpora rozvoje představivosti a vyjadřovacích schopností dětí a z oblasti osobnostního a sociálního rozvoje zkoumal projekt především téma pomoci.
- Keltové v nás aneb Jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupiněTothová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Práce Keltové v nás aneb jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupině popisuje záznam třídenního dramaticko?výchovného projektu Keltové v nás, který jsem realizovala s věkově heterogenní skupinou žáků literárně-dramatického oboru ze ZUŠ Nové Strašecí. Cílem mé práce je vymezit na podkladě odborné literatury, mých pedagogických zkušeností a zejména na podkladě realizovaného projektu Keltové v nás, jaká specifika má práce s věkově heterogenní skupinou v dramatické výchově, jaké jsou její výhody a úskalí. Protože jedním z možných úskalí výuky ve věkově heterogenní skupině je výběr vhodného tématu, chce má práce ověřit, zda je téma Keltové vhodné jak pro výuku ve věkově heterogenní skupině, tak obecně pro práci v dramatické výchově. Záznam vlastního projektu Keltové v nás jsem záměrně doplnila o informace z historie Keltů tak, aby bylo možné podle této práce projekt Keltové v nás znovu realizovat.
- Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku pubertySittová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-11Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.
- Návštěva salonní společnosti 19. století (Dílna se studenty gymnázia)Lažanová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce se zabývá výstavbou a realizací projektu inspirovaného salonními společnostmi 19. století. K tomu využívá metod dramatické výchovy, jež jsou především zakomponovány do práce založené na literárních znalostech studentů. Projekt byl realizován ve dvou dnech na půdě ústeckého gymnázia se skupinou studentů, která je všeobecně považována za problematickou. Jedním z cílů projektu bylo dokázat, že je možné vést i v takto negativně označené třídě zajímavý projekt, který studenti přijmou s nadšením. Před samotnou realizací projektu proběhlo několik přípravných hodin, které sloužily k diagnostikování skupiny, podmínek a metod, za nichž bude možné konečný projekt zdárně realizovat.