Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Machková, Eva"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Bohatýrské byliny a dramatická výchovaČmelíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Skupina dětí z dramatického kroužku v Benešově u Prahy je prostřednictvím starých ruských bylin seznámena s ruským jazykem, písmem, částí slovanské mytologie a životem starých východních Slovanů, poznává nejzákladnější rysy hrdinství bájného bohatýra a srovnává jej s hrdinstvím dnešní doby. Aktivity motivují k práci na divadelním představení.
- Co skrývá ilustrace. Dramatickovýchovný projekt zaměřený na národnostně smíšenou skupinu dětí druhé třídy v Britské mezinárodní školeKrátká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce popisuje projekt určený mezinárodní skupině dětí mladšího školního věku. Projekt byl realizován v angličtině v rámci vyučování dramatu na Britské mezinárodní škole v Praze. Jeho náplň byla založena především na práci s ilustrovanou knížkou Quentina Blakea Klaun. Hlavním cílem projektu byla podpora rozvoje představivosti a vyjadřovacích schopností dětí a z oblasti osobnostního a sociálního rozvoje zkoumal projekt především téma pomoci.
- Démonické bytosti Jizerských horKousalová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.
- Dramatické aktivity se senioryDemjanovičová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09V bakalářské práci jsem popsala svůj pokus, ve kterém jsem zavedla dramatické aktivity v domově s pečovatelskou službou v Bristolu v Anglii. Čtenář se může seznámit s lekcemi, které jsem odučila ve dvou skupinách seniorů, do nichž byli účastníci rozděleni dle míry ztráty paměti. Zabývám se chováním jednotlivců nejen během aktivit ale i mimo ně, popisuji prostředí, ve kterém žijí. Snažím se zachytit změny, které mohly hodiny dramatické výchovy zapříčinit. V teoretické části se věnuji různým aspektům stáří a zkoumám, co tomuto období může dramatická výchova nabídnout. Součástí práce jsou přílohy, jež ukazují materiál, který jsem používala, některé výtvory skupin a podrobný popis chování účastníků při jednotlivých aktivitách.
- Návštěva salonní společnosti 19. století (Dílna se studenty gymnázia)Lažanová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce se zabývá výstavbou a realizací projektu inspirovaného salonními společnostmi 19. století. K tomu využívá metod dramatické výchovy, jež jsou především zakomponovány do práce založené na literárních znalostech studentů. Projekt byl realizován ve dvou dnech na půdě ústeckého gymnázia se skupinou studentů, která je všeobecně považována za problematickou. Jedním z cílů projektu bylo dokázat, že je možné vést i v takto negativně označené třídě zajímavý projekt, který studenti přijmou s nadšením. Před samotnou realizací projektu proběhlo několik přípravných hodin, které sloužily k diagnostikování skupiny, podmínek a metod, za nichž bude možné konečný projekt zdárně realizovat.
- Pověsti Českých BudějovicKecová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací víkendové divadelní dílny pro děti ve věku od čtrnácti do šestnácti let, které již několik let navštěvují divadelní soubor Lannovka při DDM v Českých Budějovicích. Tématem této dílny byly pověsti Českých Budějovic. Mým hlavním cílem bylo touto dílnou děti motivovat a probudit u nich o naše město a jeho bohatou historii větší zájem. V práci je zachycena charakteristika skupiny dětí, výběr vhodné verze pověstí a jejich rozbor. Práce podrobně popisuje celý průběh divadelní dílny - práci s textem pověstí a pro děti neznámým hracím prostorem, vytvoření dramaturgicko - režijní koncepce, vymýšlení inscenačních prostředků, tvarování inscenace až k její konečné podobě a následné představení pro diváky.
- Srovnání práce se skupinami různého typu na pohádce O SmolíčkoviHonsnejmanová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje porovnání dvou různých učebních procesů, vedoucích k divadelnímu tvaru, se dvěma různými skupinami dětí na základě jedné literární předlohy. První část se věnuje dramaticko-výchovnému projektu ve Zvláštní škole a Pomocné škole v České Lípě. Druhá část dramaticko-výchovnému projektu, rozšířenému o tvořivé dílny pro malé diváky, v Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. v České Lípě . Třetí část se pak zabývá porovnáním práce v obou projektech, hledáním specifik i společných znaků a zhodnocením celého projektu.