Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Provazník, Jaroslav"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Cesta k divadelnímu tvaru se skupinou dospívajícíchPajanková, Naděžda(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-09Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem se souborem mladých ve věku od třinácti do osmnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jež byla východiskem pro zvolený námět. Předlohou se staly dvě legendy ? Svatá noc a Betlémské děcko ? z knihy Legendy o Kristu švédské autorky Selmy Lagerlöfové (přel. Emil Walter). Na základě analýzy obou textů byla vypracována dramaturgicko-režijní koncepce, která ovlivnila vznik scénáře. Ten byl inspirován též improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi zkoušení. Práce dále zachycuje hlavní metody inscenačního procesu, jeho průběh, výsledný tvar i následnou reflexi.
- Inscenační práce s dětmi dvou skupin na různých ZUŠŽáková, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09V této práci jsem se věnovala popisu inscenačního procesu v projektu s dětmi na dvou různých školách. Jednalo se nejen o propojení těchto dvou škol společnou prací na inscenaci, ale zároveň o práci tří různých dětských skupin. Tato práce v sobě zahrnuje charakteristiku skupin i se společnými důvody, pro které se tento projekt uskutečnil. Společně s konkrétními cíli tak navazují na samotný inscenační proces od volby předlohy, rozboru až po dramaturgickorežijní koncepci a úpravy. Pozornost je věnována i loutkářským prostředkům, jejich praktickému využití v inscenačním procesu spolu s inspirací japonským divadlem. Stěžejní částí této práce je samotný popis inscenačního procesu s jeho fázemi v jednotlivých skupinách na konkrétních příbězích. V závěru je pak společně s hodnocením popsán proces proměn inscenace od předpremiéry po reprízy a stručné shrnutí celého tohoto projektu.
- Po stopách táborské synagogy. Využití židovské tematiky pro víkendový projektJiránková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2007-09-11Tato práce se zabývá využitím židovské tématiky pro potřeby víkendového dramatickovýchovného projektu. Téma Židů a židovství otevírá skrze regionální historii, což účastníkům umožňuje spojit si dané téma s prostředím, ve kterém žijí. Práce popisuje záznam projektu, realizovaného se skupinou táborských dětí, které mají minimální zkušenost s dramatickou výchovou. Cílem projektu je, přiblížit účastníkům život a osudy táborských Židů a seznámit je s židovskou kulturou prostřednictvím technik a metod dramatické výchovy. Součástí práce je tematický podklad, který je pro zpracování projektu nezbytný. Obsahuje popis židovských svátků šábes a chanuka, stručnou historii táborské židovské obce a táborské synagogy.
- Poetický večer pro nejmenšíJedličková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Ve své bakalářské práci popisuji svůj projekt. Ten jsem vytvářela se středoškolskými studenty, žáky literárně - dramatického oboru na základní umělecké škole. A mým záměrem bylo pracovat s uměleckým přednesem. Od poetického večera pro dospělé jsme se nakonec nasměrovali k nové cílové skupině, a to k dětem v mateřských školách. Po složité cestě za výběrem těch správných textů pro náš pořad, jsme se nakonec dostali, k původně folklórním, pohádkám a říkadlům sebraným a sepsaným Karlem Jaromírem Erbenem. Z nich jsme vytvořili krátké představení, založené z větší části na vyprávění pohádek dětem. Chtěli jsme jim přiblížit klasické pohádky, jako základ naší moderní a současné literatury pro děti. Zařadili jsme tam též původně lidová říkadla, základ dětských říkadel a poezie, která děti oceňují pro jejich typický rytmus, humor a hravost. Snažila jsem se zaznamenat proces celého našeho snažení a přinést postřehy, poznatky a závěry, ke kterým jsme v jeho průběhu došli.
- Tři setkání s literaturou.Fidlerová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09Jádrem této práce je analýza a hodnocení dramatickovýchovných metod užitých ve třech celodenních dílnách postavených na různých druzích práce s literárním textem a realizovaných se skupinou v dramatické výchově málo zkušených nebo zcela nezkušených žáků nižšího gymnázia. Samostatné kapitoly jsou věnovány dvěma základním determinantám takovéhoto typu dramatickovýchovné činnosti, charakteristice skupiny, jež se dílen účastnila, a výběru a rozboru použitých literárních textů. Práce též obsahuje shrnutí závěrů, jež vyplynuly z praktické části bakalářského projektu, zastoupené v textu zevrubnými plány jednotlivých lekcí, a reflexi hlavního cíle, motivace žáků k četbě konkrétních literárních děl.
- Zástup - dramatizace povídky Raye BradburyhoMaděryč, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09V práci jsem se pokusil přiblížit proces inscenační tvorby se středoškoláky. Na předloze, která je svou tematikou blízká dospívajícím již po několik generací, jsem chtěl ukázat, jaké možnosti skýtají méně obvyklé výrazové prostředky, které jsou díky dostupné moderní technice k dispozici. Žáky základní umělecké školy jsem tak vedl k rozvoji jejich estetického vnímání. V jednotlivých kapitolách se zabývám vznikem představení od výběru předlohy, přes rozbor textu a inscenační proces až po specifika reprízování. Na zřeteli jsem měl neustále charakteristické rysy věkového období pubescence a adolescence. Na základě těchto poznatků a s ohledem na osobnosti jednotlivých žáků jsem volil metody a techniky práce i jejich náročnost. Práce by měla být ukázkou a případně inspirací, jak je s dospívajícími možno pracovat na divadelním tvaru a zároveň rozvíjet jejich osobnostní a sociální dovednosti.