Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "SOBKOVÁ, Ivana"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Od formulování námětu a tématu k autorské inscenaciGréeová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-03Práce se zabývá tvorbou autorské inscenace se skupinou devíti děvčat ve věku od třinácti do patnácti let, v rámci hodin dramatické výchovy na ZUŠ F. L. Gassmanna v Mostě. Mapuje celý proces tvorby inscenace – od zformulování tématu přes sběr materiálů až k premiéře. Následují kapitoly pojednávající o postupné proměně inscenace během reprízování a jeho zásadním vlivu na skupinu. Věnuji se také reflexi jednotlivých představení s ohledem na rozmanitost prostoru i publika
- Práce s hudebním motivem v dramatické výchověMartykánová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-04Bakalářská práce je zaměřená na využití hudebních motivů v dramatické výchově. Text práce čtenáři nabízí zajímavé propojení hudebních a dramatických metod a technik v rámci projektu, který byl realizovaný při výuce literárně-dramatického oboru na základní umělecké škole ve třídě žáků mladšího školního věku. Během osmi na sebe navazujících lekcí žáci pracovali se symfonickou básní Péťa a vlk od ruského skladatele Sergeje Prokofjeva. Cílem projektu byl rozvoj nejen dramatických, ale také hudebních dovedností dětí, zejména v oblasti hudební improvizace a aktivního poslechu.
- Příběh o KrabatoviPtáčková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-01Tato bakalářská práce se zabývá transformací literární předlohy Otfrieda Preusslera Čarodějův učeň do podoby příběhového dramatu se žáky ve věku 10 – 15 let na základní škole a v zájmové činnosti dramatické výchovy v Domě dětí a mládeže. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se věnuje rozboru předlohy, její proměně pro potřeby skupiny a úvaze o následné inscenační práci. V praktické části je navrženo osm lekcí, které sledují témata přátelství a moci na základě příběhu o Krabatovi prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy.
- Voiceband a folklorní souborHorká Šeplavá, Diana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-27Bakalářská práce Voiceband a folklorní soubor teoreticky mapuje možnosti využití principů voicebandu v dramaticko-výchovné práci a prakticky je ověřuje skrze víkendovou dílnu se skupinou dětí z folklorního souboru. Teoretická část vysvětluje pojem voiceband, předkládá inspirační zdroje tohoto uměleckého tvaru a nachází umělecké principy, na kterých je založen. Práce dává tyto umělecké principy do souvislosti s dramaticko-výchovnou prací a jejími cíli. Praktická část práce uvádí plán a hodnotí realizaci víkendové dílny pro skupinu dětí z folklorního souboru Notičky. Projekt stojí na metodách a technikách směřujících k voicebandu jako uměleckému dílu a zároveň projekt používá principy voicebandu jako techniky dramaticko-výchovné práce. Praktická část podává také zprávu o vývoji a cílech projektu v závislosti na skupině. Praktická část zároveň předkládá pedagogické a metodické postupy autorky práce, začínající pedagožky, které vedly k naplnění cílů i se mohly stát určitou překážkou na cestě k vytyčeným cílům.