Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Year of creation
Now showing 1 - 20 of 216
Results Per Page
Sort Options
- Stručná historie improvizace v hudběFišl, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-06-14V mé diplomové práci se zabývám tématem hudební klavírní improvizace. Úvod patří vysvětlení pojmu improvizace. Stručná historie improvizace od nejstarších kultur až po raný romantismus se stává dalším důležitým bodem této práce. Její těžiště shledávám v rozhovorech s žijícími klavírními improvizátory, kteří své umění provádějí ať už profesionálně na koncertních pódiích, nebo pro svoji osobní potřebu sami doma.
- Josef Bohuslav Foerster - život a díloLevický, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-06-14není
- PaměťBaranová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Tato bakalářská práce se zabývá pamětí, jejími typy, procesy a funkcemi. Dále řeší otázku hudební paměti a práce pianisty s hudební pamětí.
- Vasilije Mokranjac a jeho klavírní tvorbaBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-06-06Tato práce popisuje život a klavírní dílo Srbského hudebního skladatele Vasilije Mokranjac. Nejprve se zabývám životopisem a charakteristikou jeho kompozičního stylu. Má práce zahrnuje stručný popis každé skladby.
- Historie cembala v Čechách ve 20. stoletíNěmcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Bakalářská práce "Historie cembala v Čechách ve 20. století" se zabývá dvěma úzce spjatými tématy, historií renesance staré hudby a historií renesance cembala v Čechách i ve světě. Cílem této práce je první zmapování dosud neprobádaného úseku české hudební kultury a jeho zařazení do světového kontextu. Jelikož v kapitolách o renesanci cembala je zdůrazněna etapa přechodu od moderního nástroje ke kopii historického nástroje, pojednává poslední kapitola o konstrukčních rozdílech obou typů nástrojů.
- Klavírní dílo F. M. Bartholdyho s přihlédnutím ke Koncertu op.2, č.1 G moll pro klavír a orchestrLoskotová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Tato bakalářská práce je zaměřena na osobu skladatele F. Mendelssohna - Bartholdyho a jeho nejzávažnější klavírní díla. Hlavní část se zabývá okolnostmi vzniku a formální analýzou Koncertu pro klavír a orchestr g moll op. 25, č. 1.
- Varhany v díle Jana HanušeČechová Sítková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Předkládaná práce je koncipována jako představení osobnosti skladatele, nakladatele a vzácného člověka Jana Hanuše, s výchozím zaměřením na tvorbu určenou pro sólové varhany i pro varhany jako doprovodný nástroj. Úvodní kapitola je věnována životopisu a obecné skladatelské i nakladatelské čonosti J. Hanuše. Další část práce se zabývá skladbami duchovními a liturgickými, ve který se varhany vyskytují jako zmíněný doprovod (7 mší, kantáty, oratoria, písňová tvorba atd.). Sleduje míru a způsob jejich využití, vývoj skladatelovy hudební řeči, charakteristické rysy Hanušovy varhanní stylizace. Závěrečná část zpracovává sólové varhanní skladby (Suita lirica, Contemplazione, Sonáta Ommagio a Michelangelo, Preludia) a vrcholí v rozboru Sinfonie concertante, jako v dílu nejznámějším a nejreprezentativnějším.
- B. Martinů - klavírní dílo - Sonáta pro klavírMašek, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14V bakalářské práci na téma Bohuslav Martinů - klavírní dílo - Klavírní sonáta se budu zabývat z malé části skladatelovým životem, větší prostor hodlám věnovat komentářům nejhranějších, nejvýznamnějších sólových skladeb a nejvíce prostoru dostane autorova nejvýznamnější klavírní skladba - Sonáta pro klavír č. 1 z roku 1954. Také se budu zabývat problémem tzv. autentického provedení a pokusím se vysvětlit, co v mém pojetí znamená v uvozovkách psaná pravdivá, nebo ideální interpretace.
- Moděst Petrovič MusorgskijKapr, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Pojednání o vzniku a vývoji ruské národní hudby v 19. století, důležitosti tzv. Novoruské školy a Mocné hrstky, vypodobnění Modesta Petroviče Musorgského jako člověka i jako hudebníka. Jeho přínos světové hudbě se zdůrazněním vazeb na francouzské impresionisty i na Leoše Janáčka. Obrázky z výstavy jako součást světového klavírního repertoáru.
- Profesionální onemocnění pianisty a jejich prevenceLukášová, Dorota(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Následující práce se zaměřuje na profesionální onemocnění postihující klavíristy. Popisuje anatomii a fyziologii hracího aparátu pianisty. Symptomy onemocnění jsou velmi komplikované a mají různé příčiny. V práci zkoumám příčiny vzniku potíží, nastiňuji jejich řešení a především prevenci.
- KoncertBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Dílo Maurice Ravela pro sólový klavírNedorostová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Ve své práci jsem se zaměřila na Ravelovo klavírní dílo, a to pouze pro sólový klavír. S popisem jednotlivých skladeb postupuji chronologicky, tedy podle roku jejich vzniku, počínaje Ravelovou ranou tvorbou a konče jeho vrcholnými díly. poněkud podrobněji se zabývám Sonatinou, které věnuji samostatnou kapitolu. Na samém úvodu práce pak předkládám Ravelův krátký životopis. Další kapitola je věnována stručnému přehledu společenské situace ve 2. polovině 19. století a na počátku století 20., a to zejména na poli hudebním. Dále se věnuji podrobněji již jen výše zmíněnému dílu pro klavír na dvě ruce.
- Význam názvosloví a názvů cembalových skladeb francouzských clavecinistůBublová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06V této práci překládám z francouzštiny do češtiny názvy cembalových skladeb francouzských skladatelů 17. a 18. století, tzv. ?clavecinistů?. Závěrečná část ? Slovníček ? obsahuje překlady francouzského hudebního názvosloví, některých tanců a žánrů, a slovní pokyny, kterými tito skladatelé doplňovali notový zápis. Kvůli omezenému rozsahu a faktické i finanční nedostupnosti notového materiálu nebylo možno zahrnout do této práce všechny skladby známých a hraných autorů. Vybrala jsem tedy skladatele a díla důležitá, v určitém směru pozoruhodná. Z týchž důvodů jsem musela upustit od popisování známých tanečních forem.
- Zdeněk Pololáník - život a díloMálková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Práce s názvem "Zdeněk Pololáník - život a dílo" s podtitulem "Varhanní skladba Sonata bravura" pojednává o předním moravském skladateli Zdeňkovi Pololáníkovi. Zaměřuje se na varhanní tvorbu a podrobný rozbor varhanní skladby "Sonata bravura". Příloha obsahuje stručný přehled skladatelova díla a partituru samotné skladby.
- KoncertBublová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- KoncertNedorostová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- KoncertMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Varhanní koncert v průběhu staletíBastlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Práce s názvem Varhanní koncert v průběhu staletí pojednává o vývoji evropské varhanní koncertantní tvorby, shrnuje nejdůležitější fakta z oblasti dějin varhanářství a varhanní literatury, vývoje hudební formy a instrumentace. Příloha obsahuje abecedně seřazený seznam existujících i nedochovaných koncertantních děl pro varhany a orchestr.
- KoncertMálková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Trancendentální etudy pro klavír Franze LisztaMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Ve své práci jsem považovala za správné nejprve nastínit stručný vývoj klavírní etudy. Dále jsem se pokusila "zmapovat" vznik Transcendentálních etud Franze Liszta. Také jsem vymezila pojem Transcendentální etudy. Poté jsem se věnovala jednotlivým etudám, okolnostem jejích vzniku a charakteru. Nakonec jsem připojila několik interpretačních poznámek k Transcendentálním etudám Franze Liszta.