Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Hora, Jan"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Eva Flamíková: Bakalářský koncertFlamíková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- KoncertMálková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Náměty pro rozvoj varhanní improvizaceSteyer, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Bakalářská práce Náměty k rozvoji varhanní improvizace je, jak název napovídá, souhrnem podnětů, které se snaží být inspirací pro zdokonalení varhanního improvizačního umění. V žádném případě proto na ni nelze nahlížet jako na plnohodnotnou učebnici varhanní improvizace. Naopak už počítá se čtenářem obeznámeným alespoň s improvizačními základy. Práce sestává ze čtyř na sebe navazujících tématických okruhů. První se zabývá improvizací melodické linky, druhý harmonií, následuje okruh věnovaný kontrapunktické práci a nakonec pojednání o uspořádání improvizace z hlediska formální stavby. Každý z těchto tématických okruhů je tvořen samotnými náměty, jež jsou opatřeny hudebními příklady a úkoly určenými pro čtenáře. Práce klade důraz na vlastní estetické cítění improvizátora, na komunikativní aspekt hudby a upřednostňuje soudobé hudební vyjadřovací prvky.
- Přemysl Kšica Bakalářský koncertKšica, Přemysl(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Štefan Németh Šamorínsky: Život a dieloFlamíková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Slovensko začiatkom 20. storočia zažívalo isté profesionálne hudobné narodenie. Vyrastajú prví nádejní skladatelia a interpreti. Centrom slovenskej kultúry sa stáva ešte stále málo známa Bratislava. Ich úloha bola Ťažká, začínali akoby z ničoho z malou podporou niekolkých vzdelaných učitelov. Napriek týmto okolnostiam dali smerovanie vlastnej slovenskej národnej tvorbe a hudobnému štýlu. Jednou z významných osobností, ktorú v tejto práci budem spomínať a na jej dielo sa zameriam je Štefan Németh Šamorínsky. Stal sa žiakom Alexandra Albrechta, ktorý objavil vrodený mimoriadny talent. Béla Bartok, budapeštiansky hudobný majster a skladatel pomohol mladému nádejnému Némethovi ako v oblasti hry na organ tak po stránke kompozičnej. Jeho hudobný rast a dielo sa spája s mestom Bratislava, kde bol ako organista v dóme sv. Martina a neskor ako šéf dirigent zboru. Jeho cit pre hudbu je neopakovatelný, zakladá nový zbor a orchester a skladá skladby až do vrcholného diela Bratislavskej omše. V tejto práci je zachytený jeho hudobno-osobnostný rast s vystihnutou spoločenskou atmosférou mesta Bratislavy. Dúfam, že aj touto prácou sa stane osobnosť ešte málo známeho Štefana Németha čitatelom bližšia a jeho príklad bude impulzom hudobnej obnovy na Slovensku.