Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Burian, Jan"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Dramatizace prozaického textu z pohledu jejího konkrétního inscenováníVrbková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-25Práce pojednává o dramatizaci pohádky Hanse Christiana Andersena Malá mořská víla, která byla vytvořena pro bakalářskou inscenaci. Hovoří o pohádce jako literárním žánru a jeho možnostech pro dramatická zpracování. Zabývá se Andersenovou Malou mořskou vílou jako pohádkou netradiční a zamýšlí se nad jejím převodem do dramatického textu. Reflektuje průběh dramatizace Andersenovy pohádky, jež se během zkoušení s herci stále měnila, i průběh zkoušení inscenace. Rozbor spěje k zodpovězení otázek: Co z prozaického textu lze přenést do textu dramatického? Co z dramatického textu lze přenést na jeviště? Práce se snaží zhodnotit vzniklý dramatický text i inscenační tvar a vysvětlit příčiny úspěchu či neúspěchu.
- Specifika spolupráce režiséra s hercem při tvorbě dramatické postavyLudvíková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-25Práce je založena na reflexi vzniku inscenace Carmencita. Je dělena na dvě části. První se zabývá režijní koncepcí. Za hlavní témata inscenace označuje vášeň, řád, osud a smíření. Obhajuje výrazné užití vyprávění tím, že vyprávění dává hlavní postavě prostor k reflexi a výpovědi. Ve druhé kapitole je popsán průběh zkoušení a spolupráce režiséra s jednotlivými herci. Autorka srovnává svou představu o postavách s dosaženým výsledkem. Dochází k tomu, že důležitým faktorem při tvůrčí herecké práci je hercova ochota vydávat se za hranice své osobní povahy.