Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "VEDRAL, Jan"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Dospívající dramatička Magdalena FrydrychováRubenová, Sylvie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-18Bakalářská práce Dospívající dramatička Magdalena Frydrychová (rané hry Panenka z porcelánu, Na věky, Dorotka) si klade za cíl na základě rozboru a srovnání jednotlivých her nalézt a pojmenovat charakteristické rysy autorčina stylu v letech 2004 ? 2006. Texty zkoumá dle předem předem vytyčených kritérií a pokouší se mezi nimi nalézt vzájemné spojitosti.
- Dramatické postupy Ödöna von HorváthaBerkmanová, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-25Práce si klade za cíl zkoumat společné prvky dramatického díla Odona von orvatha a jejich vývoj v průběhu jeho života. Hlavním základem pro toto zkoumáni jsou konkrétní vybrané tituly, ohniskem potom hra Don Juan se vrací z války, kterou se práce zabývá i prakticky z hlediska konkrétní inscenační práce.
- Expresionismus a Probuzení jaraSatoranský, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-25Práce se zabývá vznikem a vývojem německého literárního expresi-onismu a expresionistického dramatu s ohledem na historický a společen-ský vývoj v druhé polovině 19. století a hlavními znaky expresionistického dramatu. V další části se za¬měřuje na život, dílo a divadelní estetiku Franka Wedekinda a to zejména na jeho drama Probuzení jara. Autor se snaží analyzovat charakteristiky tohoto dramatu a na¬jít vazbu s dramatem expresionistickým. Praktická část se zabývá popisem procesu vzniku finální verze scénáře pro inscenaci Probouzení jara. Ve třech kapitolách je pak popsán rozdíl v interpretaci postav, způsobu vyprávění a využití monologu oproti původní hře
- Inscenační potenciál současné ruské hryKačmarčík, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-16Tato práce se věnuje současné ruské dramatice a možnostem jejího inscenování. Autor se snaží najít základní specifika tohoto divadelního proudu, to vše s přihlédnutím k vlastní bakalářské inscenaci hry Murlin Murlo Nikolaje Koljady. V první části práce se snaží popsat vývoj moderního ruského dramatu, jeho současný stav a nejvýznamnější představitele. Zvláštní prostor je věnován právě osobě Nikolaje Koljady, který sehrál ve vývoji současného ruského dramatu velmi podstatnou úlohu. V závěru této části se autor věnuje rozboru základních znaků ruské dramatiky. Druhá část je pak věnována reflexi inscenace Murlin Murlo a rozboru práce na ní. V obou těchto částech je pak řešena základní otázka, zda by měly být současné ruské hry inscenovány na českých jevištích a jaká pozitiva by mohly do našeho divadelního prostředí přinést.
- Režie vlastní adaptace, překladu, autorského textu i pravidelného dramatického textuLoužný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-14Bakalářská práce Tomáše Loužného si klade za cíl zmapování inscenačních východisek školní i mimoškolní práce. Zároveň analyzuje dvě základní tendence přístupu k textu. První lze nazvat linií interpretační a druhý linií autorskou, kterou autor rozumí jak adaptace dramatického textu, tak prózy. První část práce představuje několik myšlenkových východisek, teoretických premis, o které se celá práce opírá. Druhá část se pak hlouběji dotýká hlavně tří inscenací: Její pastorkyně, klauzury z venkovského realismu, bakalářské inscenace hry Nevinní jsou nevinní a režie adaptace novely Roberta Musila Zmatky chovance Törlesse s názvem Synáčci. Hlavní důraz je kladen na přípravnou fází inscenování. Ve zkratce se autor dotýká samotného zkoušení a pokouší se analyzovat, jaký vliv měla tato zkušenost na jeho další režijní vývoj. Na závěr také uzavírá úvahu, která provází celou práci: jaký je vlastně rozdíl mezi adaptací a dramatizací?