Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Bernášek, Václav"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- Helena Matyášová : bakalářský koncertMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26
- Helena Vovsová: Bakalářský koncertVovsová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Hudební skladatel Václav HálekŠimková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Moje bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou hudebního skladatele Václav Hálka. Díky rozhovorům s ním jsem mohla také zmapovat osobní postoje protagonisty. Snažím se také odhalovat motivy a inspirace jeho tvorby. Na pozadí drobných příběhů ze skladatelova života vykresluji i atmosféru doby, v níž studoval a tvořil.
- Jan Ryska : bakalářský koncertRyska, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2008-09-08
- Luboš Sluka- Sonáta pro violoncello a klavírRyska, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-08Práce analyzuje sonátu pro violoncello a klavír soudobého českého skladatele Luboše Sluky. Vedle životopisu a charakteristiky jeho skladatelského stylu pojednává také o historii díla.Je proveden zevrubný a detailní hudebně-teoretický rozbor komppozice spolu s porovnáním dostupných nahrávek díla a notových vydání.Z předložené bakalářské práce vyplývá, že sonáta pro violoncello a klavír Luboše Sluky je perfektně vyvážené dílo nejen po stránce výrazové, nástrojové, kompoziční, ale i obsahové.
- Marie Šimková: Bakalářský koncertŠimková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Osobnost Hanuše Wihana na pozadí kulturně historickém.Matyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26Koncertní umělec, pedagog, interpret a propagátor komorní hudby, zakladatel Českého kvarteta a důležitý činitel české kultury konce 19. a začátku 20.století - Hanuš Wihan - se řadí mezi největší osobnosti violoncellového světa. Tato práce má připomenout jeho osobnost a dílo s přihlédnutím k dobovým kulturně-historickým souvislostem. Představuje Wihanův život od dětských a studijních let, přes patnáctileté působení v zahraničí, bohatou sólistickou i komorní koncertní činnost v Čechách i v cizině, pedagogickou práci profesora violoncellové a komorní hry na Pražské konzervatoři. Pojednává o Wihanově práci s Českým kvartetem a věnuje se též vztahu H. Wihana a A. Dvořákem a dalšími umělci - současníky. Konečně se dotýká období Wihanova pobytu v Brandýse nad Orlicí.
- Petr Mašlaň: Bakalářský koncertMašlaň, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Prokop Jan : Bakalářský koncertProkop, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Rebecca Clarke a její současníci( Forsyth, Williams, Walton a Britten)Vovsová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03bakalářská práce se zaměřuje na Rebeccu Clarke, anglickou violistku a skladatelku, vyjímečnou ženu ve své době i dnes, a na její současníky z přelomu 19. a 20.století, Cecila Forsytha, Ralpha Vaughana Williamse, Williama Turnera Waltona a Benjamina Brittena. U všech autorů je jejich život a dílo.
- Smetanovo kvarteto " Z jejich života "Zvěřina, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Bakalářská práce na téma Smetanovo kvarteto - " z jejich života " pojednává o formování a dalším karierním postupu tohoto světoznámého uskupení. Klade si za cíl dozvědět se, za jakých podmínek Smetanovo kvarteto dosáhlo tak vysokých uměleckých kvalit. Z tohoto důvodu autor, který je sám členem smyčcového kvarteta, neusiluje pouze o shrnutí snadno dostupných informací, ale více se soustředí na méně známé a pro komorní hráče zajímavější skutečnosti. Pokouší se mimo jiné odhalit, jak Smetanovo kvarteto studovalo, respektive jakými způsoby cvičilo. Kromě toho se autor snaží nahlédnout do nitra kvarteta, do vzájemných vztahů a objevuje i povahy jednotlivých členů tohoto souboru. Pro dosažení svého cíle využívá rozhovor s violistou Smetanova kvarteta prof. Milanem Škampou.
- Sólová a komorní literatura pro kontrabas v pražských archivechOtevřel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26Tématem bakalářské práce je sólová a komorní literatura nalezená v pražských archivech. Cílem práce je probádání a zmapování kontrabasové literatury v šesti vybraných archivech. Největší prostor je vyhrazen pro tabulky s výsledky bádání, jež tvoří v podstatě kostru celé práce. Pro snazší orientaci a případné dohledání materiálu, jsou díla uvedena i se signaturou. V jednotlivých kapitolách se dovídáme též o historii příslušného archivu, o postupu bádání a o nalezeném materiálu. V podstatě se jedná o ucelený výpis kontrabasové literatury v městě Praze, který může sloužit (nejen) kontrabasistům pro snazší dohledání potřebného titulu, a v neposlední řadě také k rozšíření jejich hudebně - historického rozhledu.
- Tomáš Otevřel : bakalářský koncertOtevřel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26
- Tony Osborne - přínos pro kontrabasovou tvorbuMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Ve své bakalářské práci přináším nové poznatky o kontrabasovém skladateli Tony Osbornovi. Jeho tvorba je zaměřena především na komorní kontrabasové skladby. Práci jsem rozdělil do tří kapitol: v prvé kapitole pojednávám o Osbornově životě. Dále je to spolupráce s různými kontrabasisty a hudebními vydavatelstvími. Ve druhé kapitole přináším informace o Osbornově tvorbě. Jeho tvorba je velmi obsáhlá, zahrnuje i tvorbu muzikálovou a filmovou. V poslední třetí části se věnuji formálnímu rozboru Koncertu pro kontrabas a klavír s názvem "Melodic Portrait". Touto diplomovou prací bych chtěl přispět k obohacení kontrabasové literatury o dalšího vyjímečného kontrabasového skladatele, jakým je Tony Osborne.
- Urban Vojtěch : Bakalářský koncertUrban, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08
- Václav Mareček - koncertMareček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Violoncello v tvorbě Johanna Sebastiana BachaMašlaň, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Tato práce pojednává o skladbách Johanna Sebastiana Bacha určených pro violoncello a nástroje violoncellu příbuzné. Je rozdělena do čtyř kapitol . Třetí kapitola obsahuje tři podkapitoly. První kapitola pojednává o období, které Bach strávil v Köthenu, další kapitola obsahuje stručnou stať o violoncellové hře v Itálii v 17. století a skladbách pro sólové violoncello, které jsou předchůdci Bachových suit pro sólové violoncello .Třetí kapitola je věnována obecné charakteristice violoncellových suit, druhá je analýzou čtvrté a páté suity a třetí podkapitola se zabývá šestou suitou a otázkou , pro jaký nástroj byla napsána. Poslední kapitola se věnuje Bachovým sonátám pro violu a gamba. Práce obsahuje konkrétní notové příklady a poznámky pod čarou.
- Vývoj kontrabasového smyčce a výběr materiálu na jeho výrobuProkop, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato bakalářská práce pojednává o historii, vývoji a užití smyčců od prvopočátku jejich vzniku až po dnešní moderní provedení. Jsem přesvědčen, že pro každého hudebníka hrajícího na smyčcové nástroje by mělo být samozřejmostí seznámit se s problematikou, v této práci uvedenou, jako základ všeobecného vzdělání. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsem si tuto tématiku pro svou práci vybral a pevně věřím, že se mi podařilo takto široké téma v kostce popsat a shrnout. Při vypracovávání a bližším seznámením s tématem jsem narazil především na kritický nedostatek česky psané, odborné literatury, z které by se dalo zodpovědně čerpat a byl jsem tedy nucen mnoho informací získávat podrobným bádáním, konzultacemi s odborníky a čerpat také i z osobních zkušeností.
- Vývoj moderní harfyŤuková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Bakalářská práce pojednává o vývoji harfy od starověku do 20.století. V úvodu nalezneme původní mýty, jak a kde harfa vznikla. Postupně se čtenář dostane přes Egyptské harfy , Italské a Španělské harfy až k harfám současné doby. Zde je podrobně rozebraný způsob stavby a materiály, které se pro stavbu harfy používají. Součástí práce je detailní pohled do dílny českého stavitele harf Rudolfa Chvojky a kontrastně k tomu seznámení s jednou z největších fabrik na výrobu harf společnosti Lyon & Healy. Část práce se také věnuje netradičním harfám a harfám mimoevropským. Cílem práce je srozumitelné seznámení čtenáře s historií a vývojem těch nejzákladnějších a nejzajímavějších harf, které v historii tohoto nástroje vznikly.