Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "HŮLA, Pavel"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Eugéne Ysaye, Fritz Kreisler: velcí houslisté a skladateléSchäferová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-07Má práce se zabývá dvěma významnými uměleckými osobnostmi přelomu 19. a 20. století. Eugèna Ysaÿe a Fritze Kreislera. Představuje dva vynikající houslisty, kteří byli zároveň i skvělými skladateli, což dokládají jejich díla, která výrazně obohatila houslovou literaturu. Tato práce ve své první polovině představuje belgického houslistu a skladatele Eugène Ysaÿe, jehož dílo je nedílnou součástí repertoáru každého houslisty dnešní doby. Ve druhé polovině se zabývá dílem a osobností Fritze Kreislera.
- Houslové koncerty P.I.Čajkovského a D. Š ostakoviče č.1 v podání D.Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima RepinaAl-Ashhab, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-01Účelem této práce je poukázat na specifika hry Davida Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina. Jednotlivé prvky, charakteristické pro tyto houslisty jsou popsány v anylýze interpretací houslových koncertů P.I.Čajkovkého a D. Šostakoviče. Práce je rozdělena do tří kapitol. První je věnována stručnému obeznámení s oběma skladateli, jejich díly a okolnostmi doby jejich působení. Ve druhé kapitole patří prostor porovnávání interpretací Čajkovského houslového koncertu, třetí kapitola poté obsahuje rozbor provedení prvního houslového koncertu Dmitrije Šostakoviče.
- Hudební analýza koncertní rapsodie pro housle a klavír Tzigane Maurice RavelaEnglberth, Viktoria(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-07Bakalářská práce se zaměřuje na jedno z děl francouzského skladatele Maurice Ravela, koncertní rapsodii pro housle a klavír „Tzigane“. Úvodní část stručně představí umělcovu osobnost, dílo, základní rysy jeho skladatelského stylu a vlivy, které jej formovaly. Druhá část práce je věnována Ravelovu dílu „Tzigane“, jež uvede do kontextu skladatelovy tvorby, popíše okolnosti jeho vzniku a prvního veřejného uvedení. Následná analýza si všimne formové struktury díla a užitých hudebních prostředků. Pro názornost je výklad doplněn notovými ukázkami.
- Instrumentální komorní tvorba Hanse Krásy:Petříková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato práce obsahuje životopis skladatele Hanse Krásy s přihlédnutím k jeho komorní tvorbě. Hlavním obsahem práce jsou rozbory Krásových kompozic pro smyčcové kvarteto a smyčcové trio s vytčením interpretačních úskalí.
- Josef Muzika a jeho osobnostŠmídová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-04Práce pojednává o českém houslistovi a pedagogovi Josefu Muzikovi. Cílem práce je analýza jeho osobnosti a jeho pedagogické práce. Práce obsahuje i stručné životopisy jeho žáků.
- Mediální obraz České filharmonie v letech 1996 a 2016Pěruška, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Bakalářská práce nazvaná Mediální obraz České filharmonie v letech 1996 a 2016 se zaměřuje na analýzu a následné porovnání mediálních výstupů o nejvýznamnějším českém orchestru v obdobích, kdy slavil sté a sté dvacáté výročí existence. Mezi zkoumaná periodika patří deník Mladá fronta Dnes, v obou zmíněných letech nejčtenější nebulvární český deník, a měsíčník Hudební rozhledy, který patří od roku 1948 mezi zásadní české odborné časopisy věnované vážné hudbě. Cílem práce je zjistit, jak byla v obou médiích České filharmonie prezentována a zda se změnil její mediální obraz.
- O. F. Korte a jeho skladby pro housleKašparová, Karin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Tato bakalářská práce s názvem O. F. Korte a jeho skladby pro housle je rozdělena do čtyř kapitol. V prvních dvou kapitolách je představen skladatelův život a jeho kompoziční tvorba. Jsou zde popisovány okolnosti, které ho ovlivnily v oblasti tvorby, a byly pro něj inspirací. Poté jsou stručně popsány čtyři skladby z jeho díla. Druhá část této práce popisuje skladby určené pro housle a klavír. První jsou „Filozofické dialogy“ a druhá je „Elíhú kontra Jób“. U těchto kompozic jsou detailně popsány důvody vzniku, jejich premiéry a jednotlivé části. Předposlední kapitola obsahuje motivicko-tematickou analýzu všech čtyř vět „Filozofických dialogů“.