Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "HUDEC, Jiří"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Jan Křtitel Vaňhal - Koncert D dur, život a díloGablas, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Bakalářská práce se zabývá osobností českého skladatele žijícího ve Vídni Jana Křtitele Vaňhala a jeho koncertem D dur pro kontrabas a orchestr. Cílem bylo přispět k lepšímu pochopení skladby pro mnoho interpretů, kteří tuto kompozici studují. První část práce je zaměřena na základní životopisná data skladatele a nástin stavu bádání. Kapitoly o galantním slohu a vývoji koncertu v klasicismu v druhé části mají lépe zařadit předkládaný koncert do dobového kontextu vývoje hudebních forem. Třetí část tvoří jádro celé práce a její náplní je hudební analýza koncertu D dur v úpravě pro kontrabas a klavír a pokus o zhodnocení Vaňhalova kompozičního stylu.
- Kontrabasová skupina České filharmonieBartoschová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-07Tato bakalářská práce představuje osobnosti, které prošly kontrabasovou skupinou od vzniku České filharmonie až po současnost. Jedná se o vůbec první ucelený seznam členů kontrabasové skupiny. Vyzdvihuje ty z nich, jejichž činnost, a to nejen pedagogická, ovlivnila nastupující generace nejvíce. Zároveň představuje členy kontrabasové skupiny, kteří v České filharmonii působí dnes.
- Miloslav Gajdoš - Pedagogická a kompozič ní činnostHeřman, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-23Bakalářská práce pojednává o životě Miloslava Gajdoše a shrnuje jeho studenty, kteří prošli kontrabasovou třídou Konzervatoře Pavla Josefa Vejvanovského Kroměříž od roku 1971 až do současnosti. Dále se zabývá jeho kompozicemi. Obsahuje seznam jeho skladeb, který je roztříděn do kategorií podle nástrojového obsazení.
- Souvislosti mezi dýcháním a hrou na smyčcové nástrojeKellerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-02Ve svojí bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi dýcháním a různými aspekty hry na smyčcové nástroje. K problematice přistupuji celostně, zabývám se odvětvími ovlivňujícími hru na smyčcový nástroj jako takový i oblastmi zasahujícími celkovou kvalitu života interpreta a vyhledávám jejich styčné body s dýcháním. Práci tvoří tři větší celky. První kapitola se zabývá souvislostmi dýchání s fyzickými aspekty hry na smyčcový nástroj (postoj a pohyb u nástroje), druhá vlivem dýchání na psychiku (zejména pak fenoménem trémy) při hře a třetí souvislostmi dechu s hudebním vyjadřováním. V práci vycházím zejména z odborné literatury kineziologické, psychologické, hudebně vědecké a metodické, dále uplatňuji poznatky z konzultací s odborníky na jednotlivá témata.
- Vývoj stavby kontrabasuŠpaček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-09Účel práce je sumarizovat informace o kontrabasu a jeho vývoji. První kapitola pojednává o historických spojitostech mezi prapůvodními smyčcovými nástroji a violami da gamba a da braccio. Následně o přerodu největší violy da gamba v kontrabas. Kapitola druhá se zaměřuje na současnou podobu kontrabasu, jeho stavbu a rozdíly v ní. V kapitole třetí je stejným způsobem rozebrán kontrabasový smyčec. Nejprve jeho vývoj a následně popis moderní varianty. V kapitole čtvrté práce srovnává velikosti nástrojů v průběhu historie a informuje o nástrojích nevšedně velkých rozměrů. Důležitou součástí práce jsou také přílohy, ve kterých je na obrázcích a v tabulkách dobře vidět, o čem konkrétní části práce hovoří. Přílohy jsou umístěné na konci práce.