Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Martínková, Nina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Démonické bytosti Jizerských horKousalová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.
- Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku pubertySittová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-11Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.
- Poetický večer pro nejmenšíJedličková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Ve své bakalářské práci popisuji svůj projekt. Ten jsem vytvářela se středoškolskými studenty, žáky literárně - dramatického oboru na základní umělecké škole. A mým záměrem bylo pracovat s uměleckým přednesem. Od poetického večera pro dospělé jsme se nakonec nasměrovali k nové cílové skupině, a to k dětem v mateřských školách. Po složité cestě za výběrem těch správných textů pro náš pořad, jsme se nakonec dostali, k původně folklórním, pohádkám a říkadlům sebraným a sepsaným Karlem Jaromírem Erbenem. Z nich jsme vytvořili krátké představení, založené z větší části na vyprávění pohádek dětem. Chtěli jsme jim přiblížit klasické pohádky, jako základ naší moderní a současné literatury pro děti. Zařadili jsme tam též původně lidová říkadla, základ dětských říkadel a poezie, která děti oceňují pro jejich typický rytmus, humor a hravost. Snažila jsem se zaznamenat proces celého našeho snažení a přinést postřehy, poznatky a závěry, ke kterým jsme v jeho průběhu došli.