Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "VALENTA, Josef"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Cesta k filozofii dramaticko výchovnými metodamiKohout, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Cílem této bakalářské práce je nabídnout vhled do způsobů použití dramatické výchovy jako formy výuky filozofie. Dramatická výchova prokázala svoji užitečnost v mnoha školních předmětech. Výhodou dramatické výchovy je spojení tématu s přímou zkušeností. Bohužel, právě přímá zkušenost a její spojení se skutečným životem je to, co filozofii chybí. Tato práce ukazuje různé přístupy použití dramatické výchovy ve výuce filozofie na základě běžného rozdělení filozofických disciplín. Pojednává dramatickou výchovu jako způsob předání filozofického textu studentům skrze přípravu divadelního tvaru, ale také dramatickou výchovu jako jednotlivou metodu, která může být použita v hodině. Tato práce obsahuje taktéž záznam praktické realizace projektu zaměřeného na Sókrata a Platónův pohled na vztah jednotlivce a obce.
- Čtyři živly v dramatické výchově s dospělýmiRojíková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-05V bakalářské práci na téma „Čtyři živly v dramatické výchově s dospělými“ se věnuji popisu dramaticko-výchovné dílny s vysokoškolskými studenty. Skupina se skládala z šesti osob, které neměly s dramatickou výchovou zkušenosti žádné nebo jen minimální. Zastřešující téma dílny představují čtyři přírodní živly: oheň, voda, země a vzduch. Za hlavní tematicky cílové oblasti dílny jsem si stanovila z osobnostního rozvoje kreativitu, psychohygienu a sebepoznání, ze sociální oblasti rozvoj kooperace a z cílů dramatických rozvoj hry v roli a improvizace. Práce je dělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji téma živlů, psychologická východiska skupiny a cíle dílny. Část praktická potom zachycuje průběh dílny, tedy jednotlivé metody, jejich průběh, cíle a reflexe.
- Jedinec proti většiněČernochová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-06Tato práce se věnuje tématu konformity jedince a působení tlaku většiny na jednotlivce. Průzkum tohoto tématu vychází z osobní potřeby věnovat se problematice, kterou shledávám v kontextu současného společenského vývoje jako aktuální a hodící se k reflexi. Teoretická část se věnuje tématu z obecného hlediska, upozorňuje na psychologické výzkumy provedené na toto téma, a nahlíží na konformitu v období dospívání z pohledu vývojové psychologie. Praktická část popisuje realizaci projektu, jehož podkladem se stalo drama Maryša od bratří Mrštíků a postupy využívané ve strukturovaném dramatu.