Browsing by referee "ČERNÍK, Roman"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Autentický člověk Jan PatočkaMrázek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Práce je popisem realizace pedagogického projektu, který používá metod dramatu ve výuce filosofie. Jeho tématy jsou pravda, autenticita a Charta 77, s přihlédnutím k osobě a práci Jana Patočky. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen vznik projektu, příprava realizace, filosofická východiska a také rozbor metodiky dramatu ve filosofii. V praktické části je pak zaznamenán průběh projektu s poukazy na naplnění, či nenaplnění východisek z teoretické části. Klíčovou metodou práce je reflexe. Oborově stojí na pomezí pedagogiky, filosofie a divadla a jejím cílem je vyvodit z realizace projektu metodické závěry. Tyto závěry jsou postaveny na pedagogických i filosofických předpokladech. Práce může být inspirací pro pedagogy zabývající se spojením metod dramatu a jiných oborů ve výuce nebo pro pedagogy, hledající filosofická východiska své práce.
- Divadlo, které se chce setkat se svým divákemVáňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-05-28V této diplomové práci se zabývám zkušenostmi a poznatky získanými při práci na vlastním autorském sólovém projektu INSCENACE přes HRAnice / PLAY Through The Borders. Na základě deníkových zápisů nejdříve zachycuji proces vzniku inscenace od prvních myšlenek po výsledný jevištní tvar. Dále sleduji proměny několika repríz v souvislosti s rozdílným kontextem jejich uvedení pro různé divácké skupiny v různých zemích světa. Na závěr se zamýšlím nad možnostmi a smyslem divadla, které se chce setkat se svým divákem, a nad významem zkušenosti, jakou takové divadlo může přinést tvůrci, herci a divákům.
- Dramatická výchova v projektu specializovaných tříd na ZŠ Liberec, Aloisina výšina 642Čechlovská, Miloslava(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-05-28Práce popisuje vznik a průběh sedmiletého projektu specializace tříd Základní školy, Liberec, Aloisina výšina 642, p. o. na tvořivé a estetické činnosti a úlohu dramatické výchovy v této specializaci. Cílem práce je ukázat uplatnění dramatické výchovy v projektu, cíle projektu a jejich posuny, klady a rizika projektu. V závěru je projekt specializace vyhodnocen. Součástí práce jsou praktické ukázky dramaticko-výchovných programů, které byly v rámci projektu vytvořeny, realizovány a reflektovány.
- Ke spolupráci a empatii skrze příběhŘezáčová, Bára Meda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27V této práci se zabývám formou dramatické výchovy, která směřuje primárně k osobnostně-sociálnímu rozvoji v problematické skupině, která se s dramatickou výchovou dříve nesetkala. V teoretické části se v začátku věnuji důvodům vzniku projektu, konkrétní formě dramatické výchovy, cílům, a popisu cílové skupiny. Dále se ale také snažím o obecný popis způsobů práce při projektu – od typu lekce, přes přístup pedagoga, po konkrétní metody a techniky. V praktické části popisuji průběh osmi lekcí dramaticko-výchovného projektu, které jsou zaměřené na rozvoj kooperace a vztahů v kolektivu.
- Mladá scénaJanyšová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-08Práce si klade za cíl zmapovat celostátní přehlídku studentského divadla Mladou scénu. Zabývá se obecně zrodem a vývojem celostátní přehlídky studentského divadla. Mladou scénu zasazuje do kontextu s celostátní přehlídkou Náchodská Prima sezóna a vymezuje ji vůči ostatním studentským přehlídkám. Dotkne se i historie studentského a mladého divadla, počátků vzniku studentských přehlídek. Práce mapuje místa a soubory, které se účastní studentských přehlídek a uvede specifika i tendence vývoje studentských souborů.
- Pedagogické kompetence u absolventů hereckých studijních oborů na pozici uičitele dramatické výchovySvobodová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-06Diplomová práce přináší informace o pedagogických kompetencích učitele dramatické výchovy. Zabývá se tím, jaké schopnosti, znalosti a dovednosti uplatňuje pedagog při plánování, realizaci a hodnocení lekce. Empirická část je zaměřena na pozorování práce učitelů, kteří absolvovali herecký studijní obor. Jejich práci analyzuji a vyhodnocuji jejich kompetence.
- Tvorba novocirkusové inscenace se skupinou dětí staršího školního věkuHejdová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-02Bakalářská práce se věnuje základním principům pedagogiky nového cirkusu a stanovení společných základů pro syntézu s dramatickou výchovou. Poukazuje na rozdílnosti mezi těmito dvěma obory, kterými se mohou vzájemně obohatit a rozšířit tak svůj edukační potenciál. Stěžejním bodem této práce mělo být ověření teoretických poznatků v praxi pomocí realizace tvůrčího projektu, v tomto případě tvorby novocirkusové inscenace s dětmi staršího školního věku. Avšak praktická realizace byla znemožněna nařízením vlády v důsledku trvající pandemie koronavirové infekce a zamýšlená inscenace nikdy nevznikla. Popis projektu je proto pojatý jako analýza přípravné fáze a teoretická rozvaha nad praktickým tvůrčím procesem.
- Zakládání dívčího skautingu v ČecháchKverková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-27Tato bakalářská práce se zabývá workshopem, připraveným pro dívky ve věku 11-15 let, které jsou členkami organizace Junák – český skaut, z.s. Tématem workshopu je zakládání dívčího skautingu v Čechách. Následně popisuje a reflektuje jeho realizaci a zabývá se metodami a technikami dramatické výchovy, které byly v průběhu workshopu využity. Též krátce seznamuje čtenáře s počátky skautingu.