Browsing by referee "Ježek, Vlastimil"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Cafe teatr Černá labuť a vývoj kavárenského divadla v ČecháchNesvadbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-09Tato práce se věnuje uměleckému prostoru Cafe teatr Černá labuť, který funguje již dvanáctým rokem , jako galerie a kavárna s programem. Dále práce rozebírá vývoj kavárenského divadla v Čechách, aby byly vznik a dosavadní činnost uměleckého prostoru Černé labutě, zasazeny do historického kontextu. Mým hlavním cílem bylo analyzovat provoz kavárenského divadla v Černé labuti, kde již čtvrtým rokem pracuji a navrhnout možná vylepšení jeho budoucího fungování. V rámci této práce se zabývám i problematikou, která je specifická pro všechny kavárenské podniky s programem obecně ? fungování kavárenského a uměleckého provozu spolu, v těsném soužití, v jednom prostoru. Práce by měla čtenářům přiblížit provozování kavárenského divadla na modelu fungování uměleckého prostoru Cafe teatr Černá labuť. Upozornit na úskalí i pozitivní aspekty provozu divadla v kavárně a to na pozadí vývoje této specifické umělecké formy, která má v Čechách pozoruhodnou tradici.
- Marketingový výskum v kultúreGeregayová, Salome(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Pomocou prípadových štúdií sa snažíme zmapovať využiteľnosť marketingových výskumov v kultúrnych inštitúciách. Svoje bádanie sme zamerali na kultúrne inštitúcie s rôznym zameraním ? galérie, múzeá a divadlá. Na základe vopred stanovených kritérií, ktorými boli miesto pôsobenia kultúrnej inštitúcie, počet návštevníkov za rok, zriaďovateľ a počet budov, ktorými kultúrna inštitúcia disponuje, sme vygenerovali tri kultúrne inštitúcie ? Národné divadlo, Národné múzeum a Národnú galériu, v ktorých sme zisťovali ako využívajú marketingový výskum v oblasti marketingu. Práca je rozdelená do troch častí. V časť je venovaná teoretickým východiskám, ktoré by nám mali dať pevný základ o kultúrnom prostredí a marketingových výskumoch. Marketingovými výskumami sa v tejto kapitole zaoberáme tak vo všeobecnosti ako aj v zameraní na kultúrne inštitúcie. Druhá kapitola sa sústredí na popis prípadovej štúdie a výskumnú vzorku. Rozkrýva postup výberu jednotlivých kultúrnych inštitúcií a popisuje dôvody výberu jednotlivých kritérií, na základe ktorých boli vygenerované zmapované prípadové štúdie. Posledná kapitola práce je zameraná na už spomínané prípadové štúdie a mapovanie využitia marketingového výskumu ako jeden z nástrojov marketingu. V tejto kapitole popisujeme realizáciu jednotlivých marketingových výskumov, ktoré si vybraní kultúrne inštitúcie realizovali. Ako kultúrne inštitúcie postupovali, akú formu marketingového výskumu zvolili, ako naložili zo získanými dátami. Ako ich vyhodnotili a následne implementovali do chodu danej organizácii.
- Motivace novodobého českého donátora uměníRoušalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Bakalářská práce se zabývá motivacemi novodobých donátorů umění v České republice. Vymezení nejčastěji používaných pojmů v první části napomáhá k jejich utřídění a definování pro potřeby této práce. Následuje historický přehled, který přináší pohled na vývoj některých druhů motivací v dějinném a společenském kontextu dané doby a jejich vyústění v současnosti. Motivace v historickém prostředí jsou deklarovány na konkrétních případech na našem území a v zahraničí. Třetí část práce pak kategorizuje a popisuje nejčastější druhy motivací dnešních donátorů a uvádí reprezentativní příklady. Cílem práce je nalézt a uspořádat nejběžnější důvody, které donátoři mají k darování finančních prostředků, majetku, know-how nebo času do oblasti umění a kultury a vytvořit tak ucelený přehled, který může být nápomocen uměleckým organizacím v získávání a udržování donátorů.