Browsing by referee "Sulženko, Jiří"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Česká centraRežová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Tato práce se věnuje Českým centrům, příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničních věcí, jejíž důležitou složkou je propagace české kultury v zahraničí. Práce Českých center má čtyři pilíře: kulturu, vzdělávání, obchod a turistiku. Zatímco ostatní obory mají zastoupení i v jiných zahraničněpolitických organizacích, kultura je výsadou Českých center. Práce obsahuje jednak zevrubný popis fungování Českých center, a to po stránce právní i ekonomické, začlenění do systému státní správy, teritoriálnímu rozmístění, historii a podobně. Dále jsou srovnávána Česká centra s Goethe-Institutem a Polským institutem, tedy dvěma dalšími zahraničními kulturními středisky. Samostatná kapitola je věnovaná dramaturgii Českých center a zájezdu Dejvického divadla do Buenos Aires.
- CRM jako nástroj řízení nestátních neziskových organizací působících v kultuřeChalupský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-10Autor se v práci zabývá tématem užití systému Client relationship managementu (dále jen CRM) pro podporu řízení nestátních neziskových organizací působících v kultuře. První část této práce popisuje oblasti, ve kterých lze CRM počítačové technologie a s nimi související metody a principy managementu a marketingu využít, vymezuje základní legislativní rámec, jenž je při zpracování osobních údajů nezbytné respektovat a doporučuje postupy pro zavedení CRM systému do chodu umělecky zaměřené neziskové organizace. Druhou část této diplomové práce tvoří případová studie, která na základě předchozí SWOT analýzy i situace vnějšího prostředí navrhuje zadání pro zavedení CRM systému do provozu konkrétního kulturního subjektu ? Dejvického divadla, o.p.s.
- Divadlo ContinuoBurešová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-08Tato bakalářská práce se zabývá nezávislou divadelní skupinou ? Divadlem Continuo. Ve své práci popisuji specifický a v České republice ojedinělý způsob fungování Continua, jeho proměny a vývoj od počátků až do současnosti. Na Divadlo Continuo nahlížím hlavně z organizačně-produkční stránky, která je doplněna o kapitoly, zabývající se také jeho uměleckou stránkou a podmínkami, za kterých je možné v Continuu tvořit a zároveň žít. Ve své práci jsem se snažila zjistit a pojmenovat výhody a nevýhody, které s sebou provozování tohoto nezávislého divadelního souboru přináší. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit čtenářům fenomén Divadla Continuo, a to hlavně na základě informací získaných z osobních setkání s lidmi, kteří s Continuem spolupracovali v minulosti nebo jsou jeho členy dnes. Práci jsem doplnila obrazovou přílohou, jejímž cílem je zachytit hlavně výtvarnou stránku a stylizaci divadla Continuo, tolik typickou pro všechny jeho projekty.
- Internet jako prostředek propagace divadlaPatzelová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-18Práce ?Internet jako prostředek propagace divadla? se zabývá tématy Internetového marketingu. Pokouší se na dvou rozdílných modelech divadla názorně zachytit, jaké nástroje Internetové reklamy jsou pro daný model optimální a finančně nejméně zatěžující. Motivem ke vzniku této práce byl vzrůstající tlak ze strany elektronických médií. Aby nezisková sféra nezaostávala daleko za světem komerce, kde jsou nástroje Internetu bohatě využívány, cítili jsme potřebu přehledně diferencovat nástroje Internetového marketingu na příkladu konkrétních divadel.
- Internetové stránky divadlaVondrašová, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Práce je stručným návodem jak postupovat k dosažení optimální prezentace divadla díky prudce se rozvíjejícímu médiu - Internet. Nabízí postupy a předkládá důležité otázky, které by si mělo každé divadlo zamýšlející se nad svou webovou prezentací položit. Ve stručnosti také navrhuje řešení těchto otázek. Součástí práce je i rozbor vytipovaných webových stránek sedmadvaceti divadel v České republice, na jejichž příkladě jsou konkretizovány nejčastější problémy této specifické prezentace divadla v ČR.
- MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY...Gondová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-18Bakalářská práce MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY? se primárně zabývá vznikem, minulostí a současným vývojem tohoto pražského kulturního centra. Osvětlením fenoménu nezávislých kulturních center a zmapováním jejich vývoje u nás i ve světě, si práce v úvodní části připravuje půdu pro následnou prezentaci celého projektu umělecké továrny. Po představení výtvarníka Davida Černého, který je myšlence rezidenčního centra MeetFactory otcem, se práce věnuje zrození této ideje, formování jejího konceptu, vzniku a následnému krachu první verze kulturního domu, stagnaci projektu a jeho znovuoživení v novém prostoru. Práce dále sleduje průběh první sezóny provozu, aby následně rekapitulovala její výsledky. Současně představuje i některé z nejnovějších subjektů pražské scény, jejichž organizační pojetí a programová náplň se v mnoha aspektech shodují s vizí MeetFactory. Práce v závěru přichází s návrhem velmi specifické transformace tohoto centra, která vychází z plánovaného vývoje lokality a akcentuje soudobé tržní mechanizmy a kulturní tendence společnosti.
- Sociálně divadelní projektyZemanová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-25Tato diplomová práce se zabývám sociálně diavdelními projekty, jako nositeli pozitivní informace o společensky vyloučených menšinách. První část je věnována rozboru tohoto multidisciplinárního tématu, užívaným pojmům a vlivu, jaký má jednak na aktéry, kteří se ho účastní a jednak na okolní majoritní společnst. Další část je letmým exkurzem do historie podobných aktivit na území ČR. Následují kapitoly se zabývají produkčními specifiky s důrazem na zdroje financování a další druhy podpory aktivit toho druhu. Pro představu, jaké subjekty se v České republice sociálním divadlem zabývají, je v další pasáži uvedeno základní srovnání vybraných divadelních souborů a jednorázových aktivit. Výběr je koncipován tak, aby demonstroval různorodost, kterou lze v organizačním přístupu k sociálně divadelním projektům sledovat. Poslední oddíl se věnuje rozboru českých sociálně kulturních center . Je na nich demnostrován vliv na rozvoj kultury a společenských vztahů v sociálně problematických lokalitách, kde působí.
- Transformace Dejvického divadla na o.p.s.Chrdle, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-10"Transformace Dejvického divadla na o.p.s." je prací, která si klade za cíl popsat změnu právní formy Dejvického divadla na obecně prospěšnou organizaci, ke které došlo v roce 2004 a snaží se zachytit jaký vliv měla tato změna na fungování divadla v následujících letech. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, ve kterých je chronologicky popsán vývoj situace. Velký důraz je kladen na vztah mezi zakladatelem obecně prospěšné organizace, Městskou částí Praha 6 a Dejvickým divadlem. Zvolené téma bakalářské práce považuji za aktuální vzhledem k chystané, několikrát odkládané, druhé vlně transformace pražských divadel, během které by mohly jedinečné zkušenosti Dejvického divadla nalézt uplatnění.