Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Marušák, Radek"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Keltové v nás aneb Jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupiněTothová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Práce Keltové v nás aneb jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupině popisuje záznam třídenního dramaticko?výchovného projektu Keltové v nás, který jsem realizovala s věkově heterogenní skupinou žáků literárně-dramatického oboru ze ZUŠ Nové Strašecí. Cílem mé práce je vymezit na podkladě odborné literatury, mých pedagogických zkušeností a zejména na podkladě realizovaného projektu Keltové v nás, jaká specifika má práce s věkově heterogenní skupinou v dramatické výchově, jaké jsou její výhody a úskalí. Protože jedním z možných úskalí výuky ve věkově heterogenní skupině je výběr vhodného tématu, chce má práce ověřit, zda je téma Keltové vhodné jak pro výuku ve věkově heterogenní skupině, tak obecně pro práci v dramatické výchově. Záznam vlastního projektu Keltové v nás jsem záměrně doplnila o informace z historie Keltů tak, aby bylo možné podle této práce projekt Keltové v nás znovu realizovat.
- Příběh trojské válkyŠvejda, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Bakalářská práce popisuje přípravu a realizaci dvoudenní dílny na téma Příběh trojské války. Je primárně připraven pro skupinu patnácti žáků literárně-dramatického oboru ve věku jedenáct až čtrnáct let. Žáci se prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy dozvídají o příčinách, průběhu a postavách trojské války, zároveň je kladen důraz na poznání řeckých bohů. Vedle kognitivních aspektů projektu je kladen důraz na sociální rozvoj dětí. Realizace projektu nemá zastupovat komplexní poznání celé problematiky trojské války, soustřeďuje se toliko na základní dějovou linku příběhu. Primárně proto také vychází z literární předlohy určené pro dětského čtenáře, která je doplněna další faktografií.
- Příprava celoročního výukového projektu pro 5. ročník ZŠ s využitím metod a techniky dramatické výchovyŠobáňová, Kateřina(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Rok 1968Hrnečková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09Bakalářská práce popisuje přípravu a realizaci projektu určeného coby doplněk výuky dějepisu na základní škole. Projekt je vytvářen pro devátou třídu základní školy a je zamýšlen jako universální, s úpravami použitelný na jakékoli české základní škole. Realizován byl v únoru 2009 na 1. základní škole v Benátkách nad Jizerou během dvou po sobě následujících dnů, ve dvou blocích po šesti hodinách. Ve formě strukturovaného dramatu seznamuje projekt žáky s událostmi roku 1968 v Praze. Skrze fiktivní příběh sedmnáctileté dívky Julie a její rodiny poznávají žáci postupně důležité momenty pražského jara a následné okupace vojsky Varšavské smlouvy. Práce především zkoumá, jaký vliv má na průběh a vyznění projektu poměr podaných informací a zprostředkovaných emocí.
- Výuka průřezového tématu Výchova demokratického občana formou dramatické lekceSýkorová, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-03Práce popisuje možnosti dramatické výchovy při výuce průřezového tématu Výchova demokratického občana. Je založena na konkrétní dramatické lekci, jež byla provedena se třemi různými skupinami. Autorka pojmenovává problémy a popisuje další možnosti práce s touto lekcí.
- Výukový projekt o přátelství pro volitelnou dramatickou výchovu v 7. a 8. ročníku základní školyBlahůšková, Marcela(2004)Date of thesis defence: 2004-01-01
- Využití dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ k zpracování pověstíČuban, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-03Tato bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací projektu s historickými tématy prostřednictvím dramaticko výchovných metod a technik. Projekt byl realizován ve třech samostatných blocích se dvěma třídami třetího ročníku základní školy v Litvínově ? Hamru. Cílem projektu bylo přiblížit dětem historii regionální a národní na základě pověstí O praotci Čechovi, hradu Rýzmburk a Zlatá trojka.
- Využití metod dramatické výchovy při výuce židovské problematiky na střední školeŘezníčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje využití metod dramatické výchovy ve výuce dějepisu na střední škole, konkrétně v tématu Židé v českých zemích. Na počátku práce je krátká úvaha o výhodách a úskalích dramatických metod v hodinách dějepisu včetně stručného vysvětlení pojmu dramatické metody a vymezení hlavních typů dramatické práce. Jádro práce tvoří dva scénáře strukturovaných dramat, doplněné odborným historickým zázemím. První ? Hilsneriáda - je věnován problematice antisemitismu v českých zemích na přelomu 19. a 20. století a pověře o rituální vraždě, druhý ? Židé po druhé světové válce ? se zaměřuje především na to, s čím se museli vypořádat Židé přeživší holocaust.