Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by Year of creation
Now showing 1 - 20 of 84
Results Per Page
Sort Options
- Pirátství v digitální hudbě v České republiceOchmanová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13V této bakalářské práci se zabývám pirátstvím na poli digitální hudby v České republice. V úvodu práce se věnuji vzniku pirátství obecně v uměleckém prostředí, kterému odpovídaly první legislativní kroky ochraňující autorská práva. Konkrétně mapuji vývoj a průběh pirátství v hudební oblasti. Kladu si za cíl objasnit, čeho se český uživatel dopouští, pokud si hudební nahrávku pořídí nelegální cestou, a jaké postihy mu za takové jednání hrozí. Uvádím do kontextu autorská práva a práva s nimi související jak v rámci české legislativy, tak i v rámci evropského práva. V neposlední řadě představuji organizace, které se tématem pirátství zabývají a kladu si otázku, zda jsou protipirátská opatření v českém prostředí dostačující.
- Produkční praxe a realizace dosud neuvedených starších hudebních dělVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Cílem této bakalářské práce je přiblížení problematiky provedení dosud neuvedených starších hudebních děl. První část práce se věnuje více teoretickému aspektu hledání hudebních děl v archivech, práce s notovým materiálem a problémů které mohou nastat u skladeb 18. století a starších. Druhá část této práce je zaměřena na praktickou část realizace projektů zaměřených na starší hudební díla. Jsou zde uvedeny kapitoly k financování, dramaturgii a PR (Public Relations) projektů včetně informací o placené a neplacené reklamě.
- Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)Nguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingem a jeho srovnáním ve vybraných britských a českých kulturních institucích. První část práce se věnuje východiskům jako je vymezení pojmu fundraising, jeho zásadám a segmentaci. Dále popisuje dárcovství a jeho daňovou úpravu v České republice a Spojeném království. V souvislosti se státním financováním je zde rozebrána problematika daňových asignací v kultuře. V druhé části je popsáno a srovnáváno financování a přístupy k dárcovství ve vybraných institucích (Royal Opera House, London Symphony Orchestra, Národní divadlo v Praze a Česká filharmonie).
- Organizace a dramaturgie předních festivalů jazzové hudby v ČRPohlreichová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku organizace a dramaturgie předních jazzových festivalů na území České republiky. V první kapitole je uvedena stručná historie vývoje jazzu na našem území, ve druhé pak přehled jazzových festivalů v České republice. Třetí kapitola pojednává o ekonomické situaci a především dramaturgickém vývoji tří známých českých festivalů v období posledních pěti let. Závěrečná kapitola je věnována významu festivalů pro českou jazzovou scénu, ať už z domácího nebo mezinárodního hlediska. Zdrojem jsou především materiály poskytnuté od vedení festivalů, na které je práce zaměřena, a dále rozhovory a korespondence s vedením festivalů a také aktivními jazzovými hudebníky.
- Organizace varhanních festivalůBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13V této bakalářské práci se věnuji organizování varhanních festivalů. Cílem je vytvořit seznam těchto událostí konaných na území České republiky a analyzovat jejich způsob organizace. V první části definuji pojem festival a nastiňuji historii festivalů klasické hudby ve světě i v ČR. Následně mapuji nejvýznamnější varhanní festivaly na světě a uvádím kompletní seznam těchto událostí v ČR v letech 2016-2017. Druhá část práce obsahuje pět podrobných rozborů konkrétních festivalů (Mezinárodní varhanní festival Olomouc, Brněnský varhanní festival, Mezinárodní varhanní festival Audite Organum, Český varhanní festival a Terezínský varhanní festival) a jejich způsob organizace. Informace k těmto rozborům jsem získala přímo od pořadatelů. Zároveň uvádím příklady pozastavených festivalů. V poslední části shrnuji získané poznatky do obecného návodu pro pořádání varhanních festivalů.
- Financování hudebního školství v České republicePiatková, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem financování hudebního školství v České republice. Tento výsek vzdělávání analyzuji a dávám do souvislostí s financováním. Charakterizuji hudební vzdělávání kopírující všeobecné vzdělávání, které je tvořeno třemi stupni, a to základní, střední a vyšší odborné a vysoké vzdělávání. Práce vychází z analýz a databází Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a z výročních zpráv o činnosti a hospodaření vzdělávacích institucí. Tuto skutečnost pak dokládám jednotlivými tabulkami o hospodaření (rozpočty), počtu zařízení a počtů studentů jednotlivých stupňů vzdělávání.
- Význam a úloha ČT art v hudebním životě České republikyMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Hlavním cílem této bakalářské práce je hlubší poznání kulturního kanálu ČT art, který započal své vysílání dne 31. srpna 2013, a který dnes patří mezi nejlépe hodnocený televizní kanál s ohledem na spokojenost televizních diváků. První kapitola je zaměřena na organizační strukturu České televize, na radu České televize, její statut, kodex a etický panel a na zákony, podle kterých se řídí. Druhá kapitola pojednává o vzniku ČT art a její dramaturgii pořadů. Třetí kapitola vystihuje sledovanost pořadů ČT art v celkovém měření sledovanosti České televize, a dále sledovanost konkrétních hudebních pořadů na ČT art. Čtvrtá kapitola obsahuje základní přehled finančního rozpočtu na základě výročních zpráv České televize. Opět se zaměřením na kulturní programy a její výrobní finanční stránku, včetně programů hudebních. Závěrečná kapitola se věnuje Mezinárodnímu televiznímu festivalu Zlatá Praha, který je s ČT art úzce propojen.
- Výroba hudebních nástrojů v České republiceŠustová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem výroby hudebních nástrojů v České republice, konkrétně výrobou kytar. Tuto specifickou oblast našeho průmyslu, stojící na pomezí umění a řemesla, představuji z různých úhlů. Nejprve její vývoj od první poloviny 20. století až do dnešních dnů. Z dostupných zdrojů, především elektronických, sestavuji aktuální přehled výrobců a poukazuji na jejich vazbu k důležitým organizacím, které je sdružují. Na základě dat získaných mou komunikací s výrobci a informací z jejich oficiálních webových prezentací docházím k průměrnému objemu výroby, míře exportu a způsobu distribuce. Dále se zabývám komunikací se zákazníky, jejich získáváním a celkovou konkurenceschopností. V závěrečné části rozebírám problematiku výroby – její typy, aktuální trendy, inovace a preference v oblasti komponentů.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- Fenomén základního uměleckého vzdělávání v České republiceJirková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Cílem této práce je zmapování významu dvou rozdílných základních uměleckých škol pro kulturní život v dané lokalitě. Informace byly zpracovány převážně pomocí dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, výročních zpráv a školských vzdělávacích programů konkrétních vzdělávacích institucí. V první části se práce zabývá historií a vývojem hudebního vzdělávání v českých zemích, po kterém se dále zaměřuje na současný systém hudebního vzdělávání v ČR s důrazem na jeho první stupeň. Ve druhé části práce dochází k analýze dvou vybraných škol, které jsou následně mezi sebou porovnávány. Pro toto srovnání jsem zvolila Základní uměleckou školu F. A. Šporka, Jaroměř a Fakultní základní uměleckou školu Hudební a taneční fakulty AMU v Praze.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- Městský hudební busking a jeho regulaceZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Autorka se ve své bakalářské práci zabývá hudebním pouličním uměním ve městě a jeho regulacemi. Popisuje obecně závazné vyhlášky a případně jejich novely, ostatní podmínky a doporučení. Tím vyzdvihuje problematiku, se kterou se potýká především Praha, ale i jiná města s pouličními umělci. Dále mapuje historii pouličního umění v hlavním městě České republiky a přináší vhled do současné situace.
- Fenomén základního uměleckého vzdělávání v České republiceJirková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Cílem této práce je zmapování významu dvou rozdílných základních uměleckých škol pro kulturní život v dané lokalitě. Informace byly zpracovány převážně pomocí dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, výročních zpráv a školských vzdělávacích programů konkrétních vzdělávacích institucí. V první části se práce zabývá historií a vývojem hudebního vzdělávání v českých zemích, po kterém se dále zaměřuje na současný systém hudebního vzdělávání v ČR s důrazem na jeho první stupeň. Ve druhé části práce dochází k analýze dvou vybraných škol, které jsou následně mezi sebou porovnávány. Pro toto srovnání jsem zvolila Základní uměleckou školu F. A. Šporka, Jaroměř a Fakultní základní uměleckou školu Hudební a taneční fakulty AMU v Praze.
- Městský hudební busking a jeho regulaceZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Autorka se ve své bakalářské práci zabývá hudebním pouličním uměním ve městě a jeho regulacemi. Popisuje obecně závazné vyhlášky a případně jejich novely, ostatní podmínky a doporučení. Tím vyzdvihuje problematiku, se kterou se potýká především Praha, ale i jiná města s pouličními umělci. Dále mapuje historii pouličního umění v hlavním městě České republiky a přináší vhled do současné situace.
- Fenomén základního uměleckého vzdělávání v České republiceJirková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Cílem této práce je zmapování významu dvou rozdílných základních uměleckých škol pro kulturní život v dané lokalitě. Informace byly zpracovány převážně pomocí dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, výročních zpráv a školských vzdělávacích programů konkrétních vzdělávacích institucí. V první části se práce zabývá historií a vývojem hudebního vzdělávání v českých zemích, po kterém se dále zaměřuje na současný systém hudebního vzdělávání v ČR s důrazem na jeho první stupeň. Ve druhé části práce dochází k analýze dvou vybraných škol, které jsou následně mezi sebou porovnávány. Pro toto srovnání jsem zvolila Základní uměleckou školu F. A. Šporka, Jaroměř a Fakultní základní uměleckou školu Hudební a taneční fakulty AMU v Praze.
- Městský hudební busking a jeho regulaceZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Autorka se ve své bakalářské práci zabývá hudebním pouličním uměním ve městě a jeho regulacemi. Popisuje obecně závazné vyhlášky a případně jejich novely, ostatní podmínky a doporučení. Tím vyzdvihuje problematiku, se kterou se potýká především Praha, ale i jiná města s pouličními umělci. Dále mapuje historii pouličního umění v hlavním městě České republiky a přináší vhled do současné situace.
- Činnost operního souboru NDB 2015 - 2020Ženíšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22V mé bakalářské práci se zabývám činností operního souboru Národního divadla v Brně v letech 2015–2020. Ve vymezeném období analyzuji působení souboru Janáčkovy opery, jeho financování a marketing, jak se měnila jeho dramaturgie a co dalšího přispělo ke zvyšování uměleckých kvalit souboru. Důležitou součástí práce je také kapitola o mezinárodním festivalu Janáček Brno. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi uměleckou kvalitou souboru, návštěvností, výší příspěvků a tržbami ze vstupného. Kromě objasnění korelace mezi těmito skutečnostmi se mi podařilo vyvodit další faktory, které ve značné míře ovlivňují návštěvnost brněnského operního souboru a naznačují, jakým směrem by se měl do budoucna ubírat.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- Činnost operního souboru NDB 2015 - 2020Ženíšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-22V mé bakalářské práci se zabývám činností operního souboru Národního divadla v Brně v letech 2015–2020. Ve vymezeném období analyzuji působení souboru Janáčkovy opery, jeho financování a marketing, jak se měnila jeho dramaturgie a co dalšího přispělo ke zvyšování uměleckých kvalit souboru. Důležitou součástí práce je také kapitola o mezinárodním festivalu Janáček Brno. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi uměleckou kvalitou souboru, návštěvností, výší příspěvků a tržbami ze vstupného. Kromě objasnění korelace mezi těmito skutečnostmi se mi podařilo vyvodit další faktory, které ve značné míře ovlivňují návštěvnost brněnského operního souboru a naznačují, jakým směrem by se měl do budoucna ubírat.