Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "MARUŠÁK, Radek"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Efektivní využití metod dramatické výchovy ve vlastivědném projektu o svaté Anežce a Václavovi I.Holáková, Sandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Tato bakalářská práce se zabývá efektivním využitím metod dramatické výchovy ve vlastivědném projektu o svaté Anežce a Václavovi I. Prozkoumává život a dobu Anežky Přemyslovny a Václava I., zkoumá jejich téma i odkaz. Její součástí je charakterizace kolektivu třídy, kde se projekt uskutečnil, a podrobný popis plánu projektu s evidencí realizace. Bakalářská práce je zaměřena na studium komunikačních i kognitivních jevů, jevů týkající se výuky dramatické výchovy a jevů týkající se realizátorky projektu. Tyto jevy jsou odhalovány systematickou analýzou realizace projektu, který je evidován na podkladě videozáznamu. Na jejich základě autorka vyvozuje pro sebe nové cíle, které by měly vést ke zkvalitnění jejích kompetencí v profesní dráze učitelky.
- Rozvoj čtenářské gramotnosti dramatickovýchovnými metodamiChvátalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-18Tato bakalářská práce se zabývá využitím metod a technik dramatické výchovy vedoucích k rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí a mládeže. Ukazuje tak způsob, jak jim představit knihy v prostředí veřejných knihoven tvořivou formou, na rozdíl od většiny běžných programů. Diplomová práce nabízí především dva vypracované tvůrčí projekty pro odlišné věkové skupiny, které vznikly na základě knihy Petra Stančíka – Mrkev ho vcucla pod zem a Soví zpěv od Ivy Procházkové, popisuje a hodnotí jejich přípravu i jednotlivé realizace.
- Výuka francouzštiny jako cizího jazyka prostředky dramatické výchovyStehlíková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-15Tato práce se věnuje možné metodě výuky francouzštiny jako cizího jazyka s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky především ve 2. polovině 20. století. Dále uvádí dramatickovýchovné metody do kontextu cizojazyčné výuky. V současné době jsou u nás tyto metody užívány stále pouze okrajově. Nicméně jejich význam pro cizojazyčnou výuku začíná být velmi patrný také díky akčnímu přístupu ve vyučování. V další části se práce věnuje analýze textové předlohy použité jako východisko pro výukový projekt nazvaný Paris. Poslední část popisuje osobní zkušenosti při práci se skupinou na výukovém projektu na téma Paris. Projekt se soustřeďuje na rozvoj komunikativních kompetencí u českých studentů francouzštiny užitím metod dramatické výchovy jako je rolová hra a improvizace. Tato práce je tedy příkladem konkrétního užití výše popsaných metod.