Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "PROVAZNÍK, Jaroslav"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Indiáni v mateřské školeDavídková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-27Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití tématu indiáni v lekcích dramatické výchovy v mateřské škole. Pojednává o specifikách dramatické výchovy s dětmi předškolního věku, vybraných metodách dramatické výchovy, o literatuře s indiánskou tématikou, která byla inspirující pro tvorbu jednotlivých lekcí. Největší kapitolu pak tvoří samotný projekt 9 lekcí s indiánskou tématikou, popisuje a hodnotí jeho realizaci.
- Inscenační proces s dětmi předškolního věkuŠmolková, Mária(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Obsahom bakalárskej práce je opis inscenačného procesu s deťmi predškolského veku prostredníctvom metód dramatickej výchovy. Sústreďujem sa na odôvodnenie prítomnosti dramatickej výchovy v prostredí materskej školy prostredníctvom hľadania jej spoločných cieľov s cieľmi rámcovo vzdelávacieho programu pre predškolské vzdelávanie ako základného kurikulárneho dokumentu v Českej republike. Vymedzením kľúčového postavenia hry u predškolských detí poukazujem na vhodnosť použitia metód dramatickej výchovy pri práci s deťmi v tomto období. Prostredníctvom praktickej realizácie projektu zachycujem osobitosti práce na javiskovom tvare v súlade s poznatkami z vývinovej psychológie predškolského obdobia.
- Ke spolupráci a empatii skrze příběhŘezáčová, Bára Meda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27V této práci se zabývám formou dramatické výchovy, která směřuje primárně k osobnostně-sociálnímu rozvoji v problematické skupině, která se s dramatickou výchovou dříve nesetkala. V teoretické části se v začátku věnuji důvodům vzniku projektu, konkrétní formě dramatické výchovy, cílům, a popisu cílové skupiny. Dále se ale také snažím o obecný popis způsobů práce při projektu – od typu lekce, přes přístup pedagoga, po konkrétní metody a techniky. V praktické části popisuji průběh osmi lekcí dramaticko-výchovného projektu, které jsou zaměřené na rozvoj kooperace a vztahů v kolektivu.
- Literárně-dramatická dílna pro městskou knihovnuKrálová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Bakalářská práce se zabývá dětským čtenářstvím. Záměrem je vytvoření literárně-dramatické dílny, která je pořádána v městské knihovně. Tato dílna si klade za cíl využití metod dramatické výchovy jako prostředku k orientaci v literatuře a podnícení zájmu o ni. Práce se nejdříve zabývá vztahem dramatické výchovy, literatury a knihoven. Na základě toho je rozepsán a zdůvodněn výběr textů. Autorka realizuje svou dílnu ve dvou skupinách, které se odlišují zkušenostmi s dramatickou výchovou. Práce obsahuje scénář dílny, popis realizace a srovnání skupin. V závěru hodnotí naplňování cílů vzhledem ke zkušenosti účastníků i volbu metod a jejich přiměřenost v práci s literaturou.
- Literární předloha jako cesta k tématu nesvobodyMachková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-02Bakalářská práce pojednává o tvorbě a realizaci baklalářského projektu v podobě dvoudenní dílny dramatické výchovy pro žáky druhého stupně základní školy. Tato dílna byla vytvořena na základě dvou knih Petra Síse Tibet: Tajemství červené krabičky a Zeď: jak jsem vyrůstal za železnou oponou, jejím tématem je okupace a nesvobodný život v totalitním režimu. V úvodních kapitolách jsou popsány předlohy a jejich možnosti pro dramatickou výchovu. Následuje zpráva o dvou realizacích bakalářského projektu. V závěrečné kapitlole je pak uvedena struktura dvoudenní dílny, která byla vytvořena na základě popsaných realizací. Do příloh jsou zařazeny materiály, s nimiž se během dílny pracuje. Dále pak struktury, podle nichž probíhaly popisované realizace a úryvky z písemných reflexí účastníků.
- Poem macht freiSkála, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-05Tato práce se zaměřuje na inscenační proces při tvorbě inscenace POEM MACHT FREI, která vychází ze života a díla Hanuše Hachenburgera. Inscenaci tvořila ročníková třída literárně dramatického oddělení na Základní umělecké škole Floriana Leopolda Gassmanna v Mostě. V procesu tvorby je kladen důraz na kontext doby, rozmanitost pohledů různých zúčastněných stran a na problematiku židovství za druhé světové války. Výstupem práce je krátká inscenace POEM MACHT FREI, která divákovi přibližuje osobu a život Hanuše Hachenburga.
- Rozvoj čtenářské gramotnosti dramatickovýchovnými metodamiChvátalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-18Tato bakalářská práce se zabývá využitím metod a technik dramatické výchovy vedoucích k rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí a mládeže. Ukazuje tak způsob, jak jim představit knihy v prostředí veřejných knihoven tvořivou formou, na rozdíl od většiny běžných programů. Diplomová práce nabízí především dva vypracované tvůrčí projekty pro odlišné věkové skupiny, které vznikly na základě knihy Petra Stančíka – Mrkev ho vcucla pod zem a Soví zpěv od Ivy Procházkové, popisuje a hodnotí jejich přípravu i jednotlivé realizace.
- Sociální témata ve výuce DV pro studenty sociální činnostiŠeráková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Cílem této práce je vytvoření, realizace a následná reflexe čtyř dramaticko-výchovných lekcí v bloku hodin dramatické výchovy pro studenty druhého ročníku oboru Sociální činnost. Témata lekcí jsou vybrána dle potřeb cílové skupiny a jejího studijního zaměření. Teoretická část se věnuje školnímu vzdělávacímu programu a jeho souvislosti s dramaticko-výchovnými lekcemi. Dále se zabývá přípravnou fází projektu – Aspergerovým syndromem, ruskou etnickou menšinu, alternativním zacházením s odpady, sociálními sítěmi a samozřejmě charakteristikou skupiny. Praktická část obsahuje scénáře všech lekcí, reflexe účastníků a reflexe z pohledu vedoucího. Práce hledá nové možnosti, jak propojovat dramatickou výchovu s tématy ze sociální sféry. Nabízí tak studentům oboru Sociální činnost vhled do problematiky vybraných sociálních skupin a aktuálních společenských témat.
- Výuka francouzštiny jako cizího jazyka prostředky dramatické výchovyStehlíková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-15Tato práce se věnuje možné metodě výuky francouzštiny jako cizího jazyka s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky především ve 2. polovině 20. století. Dále uvádí dramatickovýchovné metody do kontextu cizojazyčné výuky. V současné době jsou u nás tyto metody užívány stále pouze okrajově. Nicméně jejich význam pro cizojazyčnou výuku začíná být velmi patrný také díky akčnímu přístupu ve vyučování. V další části se práce věnuje analýze textové předlohy použité jako východisko pro výukový projekt nazvaný Paris. Poslední část popisuje osobní zkušenosti při práci se skupinou na výukovém projektu na téma Paris. Projekt se soustřeďuje na rozvoj komunikativních kompetencí u českých studentů francouzštiny užitím metod dramatické výchovy jako je rolová hra a improvizace. Tato práce je tedy příkladem konkrétního užití výše popsaných metod.
- Využití postupů storytellingu v přípravě inscenace se středoškolským souboremKáňová, Žaneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-02Bakalářská práce Využití postupů storytellingu v přípravě inscenace se středoškolským souborem pojednává o tvůrčím bakalářském projektu, jehož záměrem se stala tvorba inscenace se středoškolským souborem využívající základních prvků storytellingu: vypravěče, příběhu a komunikace s divákem. Součástí této práce je pokus o vymezení hranic této umělecké formy.
- WernischážJanyšová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-06Bakalářská práce zachycuje průběh inscenačního procesu směřujícího ke vzniku divadelního představení Wernischáza. Popisuje téměř roční činnost skupiny studentů vyššího gymnázia, která pracovala na objevování poetiky textů Ivana Wernische. Práce obsahuje informace o skupině, pasáže o Wernischově díle a experimentování s jeho texty, dále pak informace o realizaci a prezentaci divadelního projektu.